ایسنا/ یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم با استناد به بررسی معاونت نظارت مجلس گفت: ۹۱ درصد برنامه های پیشنهادی وزیر بهداشت با اسناد بالا دستی تطابق دارد.

نقطه مثبت برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت از نگاه آقای نماینده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خلیل بهروزی فرد در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با بهرام عین اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم اظهار کرد: ایشان فردی انقلابی، جهادی، و بسیجی است. دکتر عین اللهی رزمنده دوران دفاع مقدس است و رئیس شورای بسیج جامعه پزشکی کشور بوده است. ایشان دارای سوابق روشن و درخشان هستند و از نظر علمی به مسائل حوزه بهداشت و درمان مسلط هستند.

نماینده مردم فومن در مجلس یازدهم با بیان این که وزیر پیشنهادی بهداشت، تفکر توسعه ای دارد گفت: تجربیات گذشته ایشان این مساله را تایید می کند بسیاری از دانشکده و دانشگاه هایی که در شهرستانهای مختلف در دوره ایشان شکل گرفته  است به شکل قابل توجهی توانستند جایگاه علمی بهداشت و درمان را ارتقاء دهند.

این عضو کیمسیون اجتماعی مجلس ادامه داد:  بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس ۹۱ درصد از برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت  همسو با اسناد بالادستی است. این آمار حکایت از تسلط عجیب ایشان به این حوزه است. تنها ۹ درصد از برنامه ها با احکام بالا دستی تطابق نداشت که حتی نسبت به میانگین ۱۵ درصدی سایر وزرا قابل توجه است.

بهروزی فر همچنین برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت در مواجهه با همه گیری کوید ۱۹ را نقطه مثبت این وزیر دانست و گفت: متاسفانه مردم ما به خاطر امواج مختلف کرونا صدمات و خسارات جانی  و مالی جبران ناپذیری دیده اند. با همراهی همه ارکان نظام و تصمیمات راهبردی اقدامات اساسی باید عملیاتی شود تا واکسیناسیون سریع همه مردم اجرایی شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به برنامه های بهرام عین اللهی گفت: ایشان به شیوه های صحیح واکسیناسیون همگانی توجه کردند. یکی از مسائل پرتکرار در مطالبات مردم ما گرانی داروهای خاص است. در برنامه های ایشان به نقش بیمه در این داروها توجه شده است. ان شاء الله با همت ایشان بیمه ای شدن داروهای خاص و گران عملیاتی خواهد شد. همچنین ایشان نگاه عادلانه ای به تجهیزات پزشکی و مدرن سازی آن دارند.

وی با بیان این که حل موضوع تعدد و تنوع نیروهای مختلف بهداشتی یک خواست همگانی است گفت: ترجیح این وزیر توجه به نظام مراقبت های بهداشتی است .

همچنین ایشان به خودکفایی و تامین دارو، واکسن، و سایر ملزومات  و تجهیزات پزشکی تاکید دارند. یکی از برنامه های مهم وزیر پیشنهادی توجهشان به توزیع عادلانه بودجه و پزشک به مناطق محروم  و مناطق کمتر توسعه یافته است. امیدواریم به ایشان اعتماد کنید و تا شاهد اقدامات اساسی ایشان باشید.