شفقنا/ طالبان امروز(دوشنبه) اعلام کرد که همه مسئولان دولت سابق افغانستان از جمله اشرف غنی را مشمول عفو خود قرار داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش آرتی، یک مقام مسئول این گروه گفته است که اشرف غنی و همه مقامات دولت افغانستان بخشیده شده اند و می توانند به کشور بازگردند.

«خلیل الرحمن حقانی» مقام مسئول طالبان افغانستان در گفتگو با شبکه تلویزیونی «جئو» پاکستان گفت: طالبان، اشرف غنی رئیس جمهوری و همینطور «عمرالله صالح» معاون رئیس جمهوری را عفو کرده و از آنها می خواهد که در صورت تمایل به کشور بازگردند.

این مقام مسئول طالبان با اشاره به اینکه بین طالبان و اشرف غنی رئیس جمهور مخلوع و همینظورمعاونش عمرالله صالح و حمد الله محب مشاور امنیت ملی هیچ گونه دشمنی وجود ندارد، ادامه داد: ما اشرف غنی و امرالله صالح، حمدلله محب را می بخشیم. از ژنرال هایی که علیه ما جنگیدند تا افراد عادی را می بخشیم.

وی همچنین از افغان ها خواست فرار نکنندو افزود: تبلیغات مبتنی بر اینکه طالبان از آنها انتقام خواهد گرفت را دشمنان ترویج می کنند.

حقانی به همه ملیت های ساکن این کشور قول امنیت داد وتاکید کرد: تاجیک ها، بلوچ ها، هزاره ها و پشتون ها همگی برادران ما هستند.