فارس/ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به نوع رفتار برخی نمایندگان با وزرای پیشنهادی پس از نطق وزراء و مسئله حفظ شأن مجلس تذکر داد.

تذکر یک نماینده درباره نوع رفتار برخی نمایندگان با وزرای پیشنهادی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، با ارائه تذکر آیین نامه‌ای اظهار داشت: بر اساس مواد 16 و 76 قانون آیین نامه داخلی مجلس، اعضای هیات رئیسه و عموم نمایندگان موظف به اجرای آیین نامه شده‌اند و مواد 95 و 194 آیین نامه نیز محل اخطار دادن یا تذکر دادن نمایندگان را تعریف کرده است.

وی افزود: برخی همکاران در قالب تذکر یا اخطار گاهی به مخالفت یا موافقت با طرح‌ها و لوایح یا افراد می‌پردازند و این خلاف قانون است و لازم است که همه متعهد به آیین نامه باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به در دست بررسی بودن صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن مجلس گفت: اولین بار است که یک مسأله در مجلس باب می‌شود و آن هم این است که عده‌ای از نمایندگان محترم پس از صحبت وزیر پیشنهادی، به سمت جایگاه نطق وزیر می‌روند و از او استقبال می‌کنند که این خلاف شأن مجلس است. هر چند همه وزرای پیشنهادی عزیز و محترم هستند.

غضنفرآبادی تأکید کرد: این کار نمایندگان این تلقی را پیش می‌آورد که حمایت‌های منطقه‌ای و محلی بر نگاه ملی نمایندگان ارجحیت دارد در حالی که بحث اکثر نمایندگان بر روی مصالح کلی نظام است.

پس از تذکر این نماینده علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، ضمن صحیح دانستن این تذکر تأکید کرد: استدعا می‌کنم که همه نمایندگان شأن مجلس را حفظ کنند و امروز موافق و مخالف صحبت می‌کنند و مجلس هم با حفظ استقلال خود همکاری خواهد کرد.