احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن گفت: ایران قائل به معادله امنیت در برابر امنیت است و اگر قرار به ناامنی چه در زمین، هوا و دریا باشد جمهوری اسلامی ایران به آن پاسخ خواهد داد.

هشدار به تروریست‌ها:‌ حق دفاع مشروع ایران، محفوظ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد دستمالچیان کارشناس خاورمیانه و سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی در خصوص تحرکات گروهک های ضد انقلاب در جوار مرز ایران در اقلیم کردستان عراق و لزوم مقابله با آنها در چارچوب حقوق و عُرف بین المللی اظهار داشت: ایران در طول سالیان گذشته ثابت کرده است که با نقض امنیت ملی خود در هر سطحی مسامحه نخواهد کرد و با آن به طور جدی برخورد خواهد کرد. 

وی گفت: در گذشته نیز چنین بوده، زیرا این حق مشروع و قانونی ایران است که به گروه یا کشوری که بخواهد امنیت ملی اش را به خطر اندازد پاسخ دهد.

سفیر پیشین ایران در اردن تصریح کرد: در گذشته نیز ایران به این قبیل اقدامات پاسخ داده، چرا که ایران قائل به معادله امنیت در برابر امنیت است و اگر قرار به ناامنی چه در زمین، هوا و دریا باشد جمهوری اسلامی اسلامی ایران در قالب و چارچوب حقوق بین الملل به آن پاسخ خواهد داد و این حق قانونی هر کشوری از جمله ایران است که با تهدیدات علیه منافع و امنیت ملی خود برخورد کند. 

وی ادامه داد: معمولاً مقامات کردستان عراق مخالف چنین اقداماتی بوده اند و اعلام کرده اند به استفاده از آن منطقه برای حمله به ایران را اجازه نمی دهند ولی اگر کوتاهی در این زمینه انجام دهند باید بدانند ایران تلافی خواهد کرد.

دستمالچیان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و دولت مرکزی عراق در زمینه های امنیتی همکاری های گسترده و خوبی دارند و بعید است که دولت مرکزی عراق راضی به این اقدامات تروریستی علیه ایران باشد و تا به حال اقدامات خوبی در برابر این حملات انجام داده اند که امیدواریم ادامه دار باشد.

منبع:‌دیپلماسی ایرانی