باشگاه خبرنگاران/ نمایندگان حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا بند‌های استیضاح وزیر امور خارجه را تدوین و خواستار برکناری وی شدند.

اعتراف بلینکن کار دستش داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن تایمز، در پی اعتراف آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه مسئول اشتباه محاسباتی در افغانستان است و پس از آن حملات انتحاری رخ داده در اطراف فرودگاه کابل، دو نفر از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا اقدام به تدوین بند‌های استیضاح وی کردند.

براین اساس، رالف نورمن، نماینده ایالت کارولینای جنوبی و اندی هریس، نماینده ایالت مریلند با تنظیم قطعنامه‌ای به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داده اند تا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور را بدلیل جرایم سنگین و تخطی از قوانین کند.

طبق تاکید این دو نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در قطعنامه پیشنهادی خود، اشتباهات غیرقابل بخشش بلینکن سبب جان باختن نظامیان آمریکایی در انفجار روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل شده است.

طبق ادعای آن‌ها این امر وضعیت بسیار بدی را برای آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی رقم زده است.

اندی هریس، نماینده جمهوری‌خواه ایالت مریلند در این بیانیه آورده است که؛ ناکامی در مدیریت این فاجعه قابل اجتناب نمایانگر این موضوع است که بلینکن، فرد مناسبی برای اداره امور نیست و از این رو از همکارانم در کنگره تقاضا دارم تا من را برای دادن به برکناری وی یاری کنند.

در پی حمله انتحاری روز پنجشنبه در اطراف فرودگاه بین المللی کابل نزدیک به ۱۳ نظامی آمریکایی کشته و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.