ایسنا/ معاون اول قوه قضاییه درخصوص تصاویر منتشر شده از اوین گفت: خیلی از تصاویر پخش شده مونتاژ است و اصلا ربطی به زندان ندارند.

حجم ویدیو: 3.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در پاسخ به سوالی درباره تصاویر منتشر شده از اوین گفت: درجلسه‌ای که با رییس قوه داشتیم، ایشان به دادستان کل کشور  دستور داد که با قید فوریت موضوع را بررسی کنند و پاسخ بدهند و هنوز دادستان کل کشور موعدش نرسیده که در این رابطه  پاسخ دهد  و فکرکنم تا فردا وپس فردا پاسخ دهند.

وی افزود: خیلی از این تصاویر پخش شده مونتاژ است و اصلا ربطی به زندان ندارد. برخی از آن را از جاهای دیگر گرفتند  و ربطی به قوه قضاییه ندارد.

مصدق تاکید کرد: رییس قوه قضاییه تاکید دارد و دیروز هم  گفت که  قوه قضاییه مصمم است اگر در داخل زندان توسط هر کسی اعم از  کارمند و قاضی و مسئول و ...  تخلفی از مقررات نسبت به متهم و محکوم صورت گرفته باشد صدرصد قوه قضاییه برخورد خواهد کرد.  

گفتنی است؛ حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس نیز صبح امروز در مصاحبه‌ای فیلم‌های منتشر شده از اوین را فیلمسازی صهیونیست‌ها دانست.

وی در این باره گفت: فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست، با توجه به شکست های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، اینها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند. برایم مقبول نیست وجدانم نمی پذیرد که چنین اتفاقی در زندان ها رخ داده باشد. شکنجه هایی که در زندان های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می افتد انسان ها را آویزان می کنند، شکنجه می دهند، ناخن می کشند و زندان هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی ها ایجاد کردند آنها زندان است، فکر نمی کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد. 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس بیان کرد: به عنوان کسی که دو دوره در زمان طاغوت زندانی بوده و در دوران جنگ اسیر بوده چه دلیل دارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند اصلا دلیلی ندارد. فیلم های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست ها است و در راستای انحراف افکار از شکست های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست ها در افغانستان و زندان های افغانستان  است. دلیلی ندارد یک نفر را که ده سال حبس گرفته شکنجه بدهیم، شکنجه در زندان های ایران را نمی پذیرم. 

نوروزی گفت: از افرادی که انفرادی رفته بودند سوال پرسیدم که می گفتند به ما قرآن و دعا و مفاتیح می دادند ما می خواندیم و ما را گاهی می بردند بازدید و می آوردند و گاهی اوقات می گفتند که کولر ما قطع شده است؟ خوب موقعی که برق می رفت، کولر قطع می شده است و خوب ما عرق ریختیم.

نوروزی گفت: این کار، یک شانتاژگری برای تحریف افکار و تحریف فکر و توجه از زندان های آمریکا و افغانستان و شکست مفتضحانه صهیونیست ها در افغانستان بود که این کار را کردند.