تسنیم/ فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا آخرین نظامی آمریکایی است که نیمه شب گذشته افغانستان را ترک کرد و حضور و جنگ ۲۰ ساله آمریکا در این کشور پایان یافت.

آخرین نظامی آمریکایی که افغانستان را ترک کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نظامیان آمریکایی نیمه‌شب گذشته بطور شبانه از افغانستان خارج شدند این در حالی است که حدود دو هفته پیش دولت سابق افغانستان در مقابل طالبان فروپاشید و بسیاری از مقامات دولتی نیز در پروازهای مختلف از این کشور فرار کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، ژنرال «کریس دوناهو» فرمانده لشکر 82 هوابرد ارتش آمریکا آخرین نظامی این کشور بود که با سوار شدن بر هوایپمای C-17 خاک افغانستان را ترک کرد.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده است که همزمان با پایان ماموریت تخلیه، در این روند 123 هزار غیرنظامی که شامل شهروندان خارجی، افغان‌هایی که با نیروهای آمریکایی کار کرده‌اند و افراد در معرض خطر، خارج شده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در توئیتی با تایید خبر خروج نظامیان آمریکایی اظهار داشت: «به اینگونه کشور ما کاملاً آزاد و مستقل گردید».

براساس گزارش‌ها در آخرین هواپیمای آمریکایی که افغانستان را ترک کرد «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا نیز حضور داشت.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که همزمان با پایان ماموریت تخلیه، در این روند 123 هزار غیرنظامی که شامل شهروندان خارجی، افغان‌هایی که با نیروهای آمریکایی کار کرده‌اند و افراد در معرض خطر، خارج شده‌اند.