ایسنا/ کاردار سابق ایران در کابل فرار آمریکا از خاک افغانستان را سرآغاز فروپاشی آنها دانست و گفت: فرار آمریکا در قرن حاضر نشان دهنده استیصال و یأس آمریکا از سیاست های خود در گوشه و کنار جهان است.

کاردار سابق ایران در کابل: فرار خفت‌بار، سرآغازی برای فروپاشی آمریکاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا فرقانی با بیان اینکه اشغالگری افغانستان توسط نیروهای متجاوز آمریکایی و متحدان غربی آن به بهانه حملات ۱۱ سپتامبر انجام شد گفت: آمریکا با تحلیل و کسب اطلاعات غلط، نیروهای طالبان افغانستان را عامل حمله دانست و این کشور را به مدت ۲۰ سال در اشغال خود درآورد که تعداد زیادی از مردم این کشور کشته و عده بسیاری معلول و آواره شدند.

کاردار سابق ایران در کابل با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال تغییر زندگی و فرهنگ افغانستان هستند بیان کرد: در طی ۲۰ سال گذشته آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار برای افغانستان سرمایه گذاری کرده اما نه تنها نتیجه نگرفت که نیروها مقاومت کردند و در نهایت آمریکا با خفت و ذلت افغانستان را ترک کرد.

فرقانی در گفت‌وگو با رادیو گفت و گو ا ادامه داد: فرار آمریکا در قرن حاضر نشان دهنده استیصال و یأس آمریکا از سیاست های خود در گوشه و کنار جهان است و همچنین سرآغاز سلسله فرارها و عقب نشینی آمریکا از مناطق مختلف جهان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال نزدیک شدن به پایان عمر یک جانبه گرایانه خود است، خاطرنشان کرد: این فرار سرآغاز فروپاشی آمریکا و قدرت آنها در جهان است.

کاردار سابق ایران در کابل از تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی فرار خفت بارشان یاد کرد و افزود: آمریکایی ها خروج خود را همزمان با ناآرامی های داخل افغانستان می کنند و در تلاش هستند با گروه های مخرب تروریستی مانند داعش ارتباط گیرند و کارهای خود را در افغانستان اجرا کنند