کیهان/ حجت عبدالملکی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی روز دوشنبه با حضور در برخی دفاتر بیمه تامین اجتماعی و مراکز تایید نسخ تامین اجتماعی پای درددل مردم نشست و در برخی موارد مشکلات بیماران را مستقیما به مسئولین مربوطه اطلاع داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در یکی از موارد خانمی که برای تایید نسخه خود از کرج به تهران آمده بود از اینکه برای هر تایید نسخه مجبور است این مسافت را طی کند گلایه کرد که وزیر رفاه گفت: ما باید مراکز خدماتی را به سامانه‌های خودمان متصل کنیم تا خود آن مراکز درمانی مستقر در شهرستان‌ها حتی اگر تامین اجتماعی هم نباشند نسخه‌ها را در سامانه ثبت کنند تا همکاران ما در مرکز تایید نمایند و مشکل مردم به این طریق حل شود.

در مورد دیگر، جوانی که از مریوان به تهران آمده بود تا برای بیمار سرطانی‌اش  که از پرداخت هزینه‌های سنگین بیمارستان‌های خصوصی عاجز بود یک تخت در بیمارستان دولتی پیدا کند‌. این جوان مریوانی در بازدید میدانی وزیر رفاه به بیان مشکلش به لهجه کردی پرداخت که وزیر هم به همان لهجه شماره تلفن او را گرفت و با موبایل خودش هم به او زنگ زد تا او هم شماره آقای عبدالملکی را داشته باشد و همانجا هم مشکلش را به رئیس تامین اجتماعی پیامک کرد.

عبدالملکی همچنین درمورد دیگری به اظهارات خانمی که از هزینه‌های سنگین داروهای ضدناباروری گلایه داشت گوش کرد و شخصا قول پیگیری از مسئولان تامین اجتماعی را داد و در پایان هم قول داد: تلاش می‌کنیم یک اتفاق جدیدی را در حوزه پوشش بیمه رقم بزنیم.

 نکته جالب این بازدید میدانی وزیر رفاه این بود که بسیاری از مردم از حضور بی‌واسطه آقای عبدالملکی و پیگیری‌هایش برای حل مشکلاتشان تشکر می‌کردند‌.

یک کاربر فضای مجازی هم در واکنش به این حرکت میدانی وزیر کار در توییتر نوشت: از خودت بمال وزیر دولت قبل رسیدیم به وزیری که شماره تماسشو به مردم میده برای ادامه پیگیری مشکلشون.

 حضور میدانی وزیر راه در راه‌آهن

وزیر راه هم روز دوشنبه در غیاب مدیرعامل راه‌‌آهن در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران شخصا در صف بلیت ایستاد و با مردم در رابطه با خدمات‌رسانی گفت‌و‌گو کرد. وی در ادامه داخل قطارهای مسافری رفت و با کارکنان راه‌آهن به گفت‌وگو پرداخت و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

یکی از کارکنان شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری با اشاره به مشکلاتی که این قشر دارد در حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مشکل حقوق داریم، مشکل لباس داریم. حقوق کارکنان به موقع پرداخت نمی‌شود ضمن این‌که کم است.

وی در پاسخ به پرسش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که حقوقش چه میزانی است، گفت: با احتساب اضافه کاری حدود چهار میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کنیم. این حقوق را هر سه ماه یکبار به صورت دو قسط پرداخت می‌کنند. یکی دیگر از مشکلات ما این است که فیش حقوقی نداریم.

یکی دیگر از کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز به وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از شرکت‌ها هر بلایی می‌‌خواهد سر ما می‌آورد، هر چند وقت یکبار هم 20 تا 30 نفر را اخراج می‌کند و می‌گوید بروید شکایت کنید. اگر سابقه‌های بیمه را ببینید همه این مشکل را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، همچنین در این بازدید مردمی که منتظر قطار حومه‌ای تهران به مقصد هشتگرد بودند از تاخیر و کمبود قطار گلایه کردند.

پسر جوانی با دیدن وزیر راه زبان به انتقاد گوشود؛ می‌گفت دانشجوست و هر روز از ورامین به تهران می‌آید و اینکه مردم به هیچ انتظار بالایی ندارند و فقط می‌خواهند کیفیت ارائه خدمات بالاتر رود.

در آخرین مرحله بازدید  قاسمی به سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن تهران رفت و با مردم به گفت‌وگو پرداخت، فاصله زمانی طولانی میان قطارها در برخی مقاصد و عدم تامین امکانات رفاهی مناسب در ایستگاه از جمله استراحتگاه و آبخوری که مردم را مجبور به خرید آب معدنی می‌کرد از جمله گلایه‌های مردم بود.

در بازدید وزیر از کوپه‌های یکی از قطارها نیز صحبت وزیر و مردم به سمت مسکن و گرانی آن رفت که قاسمی وعده ساخت مسکن ارزان‌قیمت در تمام نقاط کشور را مطرح کرد و گفت حتما در طرح ثبت‌نام کنند.

قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم پس از این بازدید از عملکرد برخی مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خدمات‌رسانی به مردم انتقاد کرد و در توئیتر نوشت: «در بازدیدِ سرزده‌ای که از ایستگاه راه‌آهن تهران داشتم، بیشتر از قبل به نجابت مردم عزیز ایران پی‌بردم. این کم‌توقعی باعث شده تا برخی مسئولان به حداقل‌های خدمت بسنده کنند. بی‌شک اولین شرط همکاری با بنده اعتقاد به این موضوع است که مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند».