ایسنا/ فرماندار حلبچه خواستار مساعدت‌ جمهوری اسلامی ایران در زمینه بازگشایی مرز «سازان» و رسمی‌شدن مرزهای «شوشمی» و «شیخ صله» شد.

درخواست مرزی فرماندار حلبچه از ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی شوشتری، سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق پس از برگزاری نشست مشترک تجاری میان شرکت‌های ایرانی مشارکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه با تجار و فعالان اقتصادی حلبچه، با حضور در فرمانداری حلبچه، با خانم نوخشه ناصح احمد فرماندار این شهر ملاقات کرد.

شوشتری در این ملاقات با اشاره به اولین حضور شرکت‌های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و حلبچه، برخی از ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی را برشمرد و از آمادگی شرکت‌های توانمند ایرانی برای حضور در پروژه‌های عمرانی استان حلبچه خبر داد.

فرماندار حلبچه نیز ضمن تشکر از تلاش‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برای توسعه روابط فی‌مابین، اظهار کرد: در گفت‌وگو با شرکت‌های ایرانی در نشست مشترک تجاری، از آنها برای شرکت در مناقصات و پروژه‌های استان حلبچه دعوت به عمل آوردیم.

فرماندار حلبچه در این دیدار همچنین خواستار ادامه مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه بازگشایی مرز «سازان» و رسمی‌شدن مرزهای «شوشمی» و «شیخ صله» شد.