ایسنا/ رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: به هرمیزانی که بستر ایجاد اشتغال متناسب با زیست بوم منطقه باشد، سازمان بسیج مستضعفان آمادگی دارد تا تسهیلات قرض الحسنه کم بهره در اختیار افراد قرار دهد، درجهت کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان هرگونه ظرفیتی درسازمان داشته باشیم آماده به میدان آوردن آن ظرفیت و امکانات هستیم.

برنامه بسیج برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار غلامرضا سلیمانی که در گردهمایی بسیجیان و  فرماندهان پایگاههای منطقه سیستان در سالن اجتماعات دانشگاه زابل سخن می‌گفت، افزود: باید بر اساس راه حل های طراحی شده برنامه ریزی کنیم و شما باید راه حل های کوتاه مدتی برای پنج شهرستان حوزه سیستان طراحی کنید که به صورت اورژانسی اجرا شود. بعضی از این راه حل ها مشخص است و به پشتیبانی های مختصری نیاز دارد که مطرح شده و پیگیری خواهد شد و برخی نیز راه حل‌های میان مدت نیاز دارد که شما حتما خبرهای خوشی به زودی در این زمینه می‌شنوید که چه برنامه‌هایی برای استان و همین طور سیستان ولایت‌مدار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: دربحث تقویت بسیج سازندگی استان برنامه داریم تا بسیج سازندگی را به دستگاههای مهندسی مجهز کنیم که در پروژه های محرومیت زدایی از جمله ساخت خانه برای محرومین به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰ هزارواحد مسکونی را طی توافقی که با کمیته امداد صورت گرفته در سراسرکشور احداث خواهد شد.

وی بابیان اینکه درجلسه اخیری که باحضوروزیر جدیدراه و شهرسازی برگزار شد قرار شد که سپاه در ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشورکمک کند، افزود: ما آمادگی داریم در شهرستانها این کار را انجام دهیم، هرواحد مسکونی تعدادی شغل ایجاد خواهد کرد و تولید مسکن در تیراژ بالا طبیعتا یک زنجیره فعالیت های اجتماعی را شکل خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور ادامه داد: تنها اکتفا به این نباید کرد که دستگاههای دولتی جوانان را سرکار ببرند چراکه نمی‌شود که همه در دستگاه‌های دولتی مشغول بکار شوند.

سردار سلیمانی گفت: حفظ ارزش های تاریخی منطقه باید باتمرکز برحل مشکلات مردم وجوانان محوریت پیداکند وهمه یک جبهه را برای حل مشکلات تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: درخصوص فراهم کردن شرایط برای ازدواج جوانان نیز از سال گذشته سازمان بسیج مستضعفان برنامه ای را در دستورکار قرار داده وازپایگاههای مقاومت خواسته ایم تا ازدواج جوانان بسیجی را در دستور کارشان قرار دهند واین آمادگی را داریم تا در تامین جهیزیه ارزان قیمت هر میزان که لازم باشد برای استان و شهرستانها تامین کنیم.

وی بااشاره به نقش آفرینی بسیجیان در خلق حماسه ۲۸ خردادماه و انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این مشارکت حداکثری بود و در طول مدت کرونا در ۲۹ کشور انتخابات برگزار شد و بالاترین میزان مشارکت توسط ملت ایران رقم خورد واین مشارکت باعث شد تا دولتی انقلابی برسرکاربیاید و باید همه دست بدست هم بدهیم تا باکمک دولت مشکلات رفع شود.

وی اضافه کرد: گام دوم انقلاب اسلامی تحقق دولت اسلامی است و بسیج نیز بعنوان تشکیلات انقلاب وظیفه دارد تا حضورمردم را درتحقق دولت اسلامی بسترسازی کند.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز، بااشاره به قدمت تاریخی و تمدن چندهزارساله سیستان، مردم این منطقه را مردمی ولایی و فهیم عنوان کرد.

سردار آبسالان ادامه داد: مشکلات و معضلاتی که در منطقه همواره وجود داشته که باعث محرومیت گردیده هم نتوانسته ولایت‌مداری مردم منطقه را زیر سئوال ببرد و آنها همیشه ثابت کرده‌اند که پیرو ولایت هستند.