مهر/ معاون پیشین رئیس جمهور فراری افغانستان اعلام کرد که طالبان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را به همراه تلفن و برق در دره پنجشیر قطع کرده اند.

طالبان تلفن و برق ولایت پنجشیر را قطع کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«امرالله صالح»، از فرماندهان مخالفان سلطه طالبان در ولایت پنجشیر در حساب کاربری خود در فضای مجازی اعلام کرد: طالبان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را به دره پنجشیر قطع کرده اند.

صالح این عملکرد طالبان را براساس قوانین بین المللی، جنایت جنگی توصیف کرد و افزود: طالبان به پزشکان، دارو و آذوقه اجازه ورود نمی‌دهند در حالی که هزاران خانواده از ظلم آن‌ها به پنجشیر پناه آورده اند.

معاون پیشین رئیس جمهور فراری افغانستان همچنین در این ارتباط اعلام کرد: در حال حاضر در پنجشیر خطوط تلفن کاملاً قطع است و سه روز می‌شود جریان برق را نیز قطع کرده اند.

امرالله صالح همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست این اقدامات طالبان را محکوم کنند.

پیش تر نیز «احمد مسعود» فرمانده جبهه مقاومت ملی افغانستان در توئیتی شایعه سقوط پنجشیر و فرار خود را تکذیب کرد و آن را به رسانه‌های پاکستانی نسبت داد. وی در این پیام نوشت: «اخبار فتح پنجشیر در رسانه‌های پاکستانی دست به دست می‌شود و دروغ است. سقوط پنجشیر آخرین روز زندگی‌ام خواهد بود، ان شاء الله.»

منبع اسپوتنیک افغانستان نیز گزارش می‌دهد که نبردهای شدیدی در گردنه خاواک و در منطقه شوتول وجود دارد. طالبان هنوز وارد دره پنجشیر نشده‌اند. در شمال، در منطقه پاریان و در گردنه انجمن، وضعیت آرام است، صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد.