باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد سیاست این کشور سیاست مذاکره و گفتگوست و بغداد گرایش درگیری را به روند گفتگوی سازنده تبدیل کرده است.

عراق: در مذاکرات ایران، عربستان و آمریکا نقش مهمی داشتیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری آلمان، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق که به اتریش سفر کرده است در سخنانی اعلام کرد که این کشور نقش موثری در مذاکرات میان ایران، عربستان و آمریکا داشته است و عراق سیاست گفتگو را در پیش گرفته است تا از درگیری‌های سیاسی و نظامی دوری کند.

او در ادامه افزود: بغداد در خصوص موضوعات مربوط به کشور‌های همسایه‌ مانند ترکیه که به دلیل حزب کارگران کردستان (پ ک ک) به شمال عراق وارد شده است با سیاست گفتگو برخورد کرد نه سیاست واکنش سریع، چون ما به دنبال ثبات و صلح در داخل و خارج از کشور هستیم.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد: بغداد درگیری را به روند گفتگوی سازنده تبدیل کرده است و به همین دلیل است که همه شرکت‌کنندگان در کنفرانس بغداد اعلام کردند از انتخابات ما حمایت خواهند کرد.

فواد حسین در پایان هم افزود: دولت عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش هم برنامه استراتژیکی تدوین کرده است که منافع عراق و کشور‌های همسایه آن را تامین می‌کند.

پیش از این دو دور از مذاکرات میان کشورمان و عربستان در بغداد برگزار شده و به گفته کارشناسان، عراق در این میان خود را کشوری میانجی نشان داده است که قصد ندارد از طرفی حمایت کند، یکی از اهداف برگزاری کنفرانس بغداد نیز برجسته کردن عراق در منطقه به عنوان کشوری میانجی و بی‌طرف بوده است.