تسنیم/ درحالی که برخی مقامات ارشد طالبان گفته بودند که دولت آینده افغانستان تا جمعه اعلام خواهد شد، اما اعلام این دولت تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

اعلام دولت آینده افغانستان به تعویق افتاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده بود که جمعه (12 شهریور) دولت جدید افغانستان اعلام خواهد شد.

این اظهارات پس از دیدارهای مشورتی 3 روزه طالبان با «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر این گروه در قندهار صورت گرفت و قرار بود روز گذشته یک دولت «فراگیر» شامل نمایندگان تمام اقوام، اعلام شود.

طالبان تاکنون درباره چرایی عدم اعلام تشکیلات دولت آینده افغانستان چیزی نگفته است.

طالبان از زمان تصرف کابل یعنی 24 مرداد تاکنون چند سرپرست را برای ریاست وزارت اطلاعات و فرهنگ، بانک مرکزی، وزارت تحصیلات عالی و چند پست دیگر منصوب کرده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز پیش‌تر در تشریح نظام آینده افغانستان گفته بود: «امارت اسلامی تصمیم دارد که نظامی را داشته باشد که مورد تایید مردم باشد و مردم در سایه آن نظام احساس راحتی و استراحت کنند و نظامی مسئول در مقابل مردم باشد، پاسخگو باشد و نیازمندی های مردم را مرتفع بسازد و اینکه تصویر آن چگونه خواهد بود می‌گذاریم به اینکه تا یک بار به میان بیاید و مردم و ما و شما خواهم دید».

وی در پاسخ به اینکه آیا طالبان خواستار ایجاد یک نظام سیاسی تک قومی در افغانستان است نیز اظهارداشت: «طالبان ذهنیت قومی و قوم محوری ندارند ما زیر یک تفکر جمع شده‌ایم. در افغانستان افرادی که با ما هستند مبارزه کرده‌اند، قربانی داده‌اند و با هم جمع شده‌ایم بر اساس قوم جمع نشده‌ایم و بر آن باور هم نداریم».