باشگاه خبرنگاران/ سربازان نخبه یگان ویژه انگلیس برای فرار از دست طالبان در ایست‌های بازرسی، مجبور به پوشیدن لباس سنتی زنان افغانستان و برقع شدند!

نخبه‌های ارتش انگلیس با لباس زنانه از دست طالبان در رفتند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از  پایگاه دیلی استار، نیرو‌های ویژه انگلیس در افغانستان با استراتژی حیله گری و استفاده از لباس سنتی زنان افغانستان، توانستند از ایست‎‌های بازرسی‌ طالبان برای رسیدن به کابل عبور کنند.

گفته می‌شود که به یگان ویژه سرویس هوایی ارتش انگلیس (SAS) که بالغ بر ۲۰ سرباز در افغانستان دارد، دستور داده شد که به دنبال حمله سریع گروه طالبان در پی عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی و ناتو، برای خروج به کابل باز گردند.

بر اساس این گزارش، به آن‌ها هشدار داده شد که هیچ بالگردی برای انتقال آن‌ها از جنوب کشور، جایی که آن‌ها برای ماموریت مخفی خود مستقر شده بودند، وجود ندارد.

یک منبع آگاه فاش کرد که یگان ویژه سرویس هوایی ارتش انگلیس، ماه‌ها در یک مأموریت شناسایی مخفی در افغانستان بود که ناگهان همه چیز به هم ریخت. به آن‌ها گفته شد که عملیات را لغو کرده و برای انتقال فوری به کابل آماده شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که سربازان نخبه ارتش انگلیس که شعارشان «چه کسی جرات دارد ما را شکست بدهد»، بود، مجبور شدند اکثر تجهیزات نظامی خود را جا بگذارند و فرار کنند. در همین راستا آن‌ها پنج تاکسی خریدند تا به کابل بروند.

گفته می‌شود که در بخشی از مسیر آن‌ها برای عبور از ایست‌های بازرسی طالبان از پلیس ضد تروریسم کمک می‌گرفتند. در بعضی دیگر از مسیر‌ها آن‌ها با حیله گری لباس سنتی زنان افغانستانی را پوشیده و با برقع صورت خود را می‌پوشاندند تا شناسایی نشوند.

این منبع می‌گوید: «این نیرو‌های ویژه بیشتر تجهیزات خود را به جز سلاح و مهمات جاگذاشتند و خود را با برقع پوشاندند.»

بنابراین، تاکسی‌ها با به اهتزار در آوردن پرچم طالبان و تظاهر کردن سربازان انگلیسی به زنان افغانستانی، توانستند به مقصد خود برسند.

پس از خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان،  ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی، برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.