فارس/ در حالی که طالبان مدعی شده چند شهرستان ولایت پنجشیر را به کنترل خود در آورده، جبهه این ولایت گفته شهرستان پریان را به کنترل خود در آورده است.

تحولات پنجشیر؛ شهرستان پریان از کنترل طالبان خارج شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقامات جبهه‌ پنجشیر مدعی شدند که نیروهای این جبهه شهرستان پریان را از کنترل طالبان خارج کرده است.

فهیم دشتی، سخن‌گوی جبهه‌ی پنجشیر امروز (یک‌شنبه، ۱۴ شهریور) در تویتی گفته که شهرستان پریان هم‌اکنون به صورت کامل در کنترل نیروهای این جبهه است.

وی همچنین افزوده که دست‌کم یک‌هزار نیروی طالبان که به‌دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج در منطقه‌ی «ریوت» گیر افتاده بودند، در هنگام فرار و عقب‌نشینی توسط مردم محل به کمک نیروهای جبهه‌ی مقاومت ضد طالبان، کشته، تسلیم و یا اسیر شده‌اند.

دشتی مدعی شده که در میان اسیران نیروهای طالبان، شهروندان خارجی از جمله پاکستانی نیز حضور دارند.

اما بلال کریمی،  معاون ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، پس‌گرفتن شهرستان پریان و کشته، تسلیم و اسیرشدن دست‌کم یک‌هزار نیروی این گروه توسط جبهه‌ پنجشیر را رد کرد.

وی گفت که طالبان به جز شهر بازارک، مرکز پنجشیر و شهرستان رخه، سایر نقاط این ولایت را در کنترل دارند. همچنین بلال کریمی تأکید کرد که عملیات پاکسازی در پنجشیر ادامه دارد و افراد این گروه در حال پیشروی هستند.

درگیری در پنجشیر وارد پنجمین روز خود شده است.

احمد مسعود، فرمانده جبهه پنجشیر روز گذشته در یک پیام فیس‌بوکی گفته است که مبارزه‌ی آنان به‌خاطر «خدا، آزادی و عدالت» است و هیچ گاهی از این مبارزه دست نمی‌کشند.

او افزوده است: «شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه‌ی برحق خویش دست بکشید و خسته شوید.»