اصلاح طلبان چه بخواهند و چه نخواهند در سه انتخابات اخیر، با وجود حضور نمایندگان آنها و حمایت‌های رسمی و غیررسمی که داشتند شکست سنگینی را متحمل شدند.

پیرمرد اصلاح‌ طلبی که بازی خاتمی را هم خراب کرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین خان بابازاده: «من به آقای خاتمی ارادات خاصی دارم و خواهم داشتم اما معتقدم او هم معصوم نیست که اشتباه نکند. به نظر من اشتباه بزرگ او حمایت از آقای همتی در این دوره بود. خواهش من این است که در آینده از این اشتباهات نکند و توجه داشته باشد که دیگر روزنه‌ای برای ورود اصلاح‌طلبان به قدرت وجود ندارد».

این اظهارات توسط ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم گفته شده است. نکته قابل توجه گفته‌های قوامی آن است که بر خلاف او، اصلاح طلبان مدعی هستند که خاتمی در انتخابات گذشته از کسی حمایت نکرد. جواد امام، چهره نزدیک به خاتمی حدود دوهفته پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص حمایت سید محمد خاتمی از عبدالناصر همتی متذکر شد: «خاتمی از هیچ فردی حمایت نکرد».

هرچند که تقدیر خاتمی از کنارکشیدن مهرعلیزاده و دستور اخیر او برای بررسی شکست های انتخاباتی اصلاح طلبان تلویحا به معنای حمایت از همتی بود اما اصلاح طلبان با تاکید می گفتند که خاتمی از کسی حمایت نکرده است!

گفته قوامی نوعی بازی به هم زنی اصلاح طلبان است. قوامی علنا اعلام کرده است که خاتمی از همتی حمایت کرده و البته که این اشتباه اوست. این اولین باری نیست که قوامی خواسته یا ناخواسته بازی بهم زنی می‌کند و جالب تر انکه همه یا اغلب آنها را در گفتگو با رسانه های اصلاح طلب بیان کرده است.

در همین باره بخوانید:

یک: اسفندماه سال گذشته و در میانه دعواهای اصلاح طلبان برای کاندیداتوری که به طور جدی بحث ظریف را مطرح می‌کردند، قوامی فارغ از هربحثی رشته اصلاح طلبان را پنبه کرد و گفت: «کسانی که می‌گویند ظریف محبوب است اصلا بین جامعه نیستند».

دو: اصلاح طلبان با هر ترفندی دنبال فرار از مسئولیت پذیری دولت روحانی بوده و هستند. اما مهرماه سال گذشته که اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داشتند، قوامی در یک مصاحبه گفت: «هرجا که می‌رویم مردم می‌گویند روحانی پدرمان را درآورد» و «شما اصلاح‌طلبان چه کار کردید؟»

سه: در همان مهرماه سال گذشته، قوامی در یک گفتگوی دیگر اصطلاحا زیرآب جهانگیری را هم زد. قوامی در آن گفتگو گفته بود: «خنده دار است که جهانگیری بخواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود» و «در این هشت سال چه کرده است». این اظهارات در حالی مطرح شد که جهانگیری یکی از گزینه‌های بالقوه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری بود و برای انتخابات هم ثبت نام کرد.

چهار: قوامی در میانه بازی دولتی ها و اصلاح طلبان در دولت دوم روحانی پیرامون عدم اختیارات کافی رئیس جمهور با بیان اینکه ادعای کمبود اختیارات رئیس جمهور قابل قبول نیست، گفته بود: «اول اختیارات را می‌دیدند بعد کاندیدا می شدند» و «اگر بدون حاشیه به کارشان برسند موفق خواهند بود».

پنج: در همان ایام که اصلاح طلبان سعی می کردند حسن خمینی را یک شخصیت فراجناحی جا بزنند، قوامی گفت: «اطلاح‌طلبان تصور می‌کنند که حسن خمینی می‌تواند گزینه خوبی باشد زیرا او در تمام این‌سال‌ها موضع‌گیری‌های صریحی به نفع اصلاح‌طلبان داشته است و یک نیروی کاملا اصلاح‌طلب محسوب می‌شود».

اما یک موضوع دیگر که در این میان نهفته است، ادامه بی اعتباری خاتمی و انتقادهای جدی از اوست. امری که از سال گذشته رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت تا جایی که نه تنها چهره های مطرح جریان اصلاحات بلکه حتی عناصر درجه دو این جریان سیاسی هم به انتقاد علنی از او پرداختند.

اصلاح طلبان چه بخواهند و چه نخواهند در سه انتخابات اخیر، با وجود حضور نمایندگان آنها و حمایت‌های رسمی و غیررسمی که داشتند شکست سنگینی را متحمل شدند تا جایی که در این روزها که تا انتخابات مجلس دوازدهم دوسال و نیم زمان باقی مانده در رسانه های تحت اختیارشان، به طور علنی و رسمی مشغول آسیب شناسی جریان خود شده اند.

منبع: جهان نیوز