فارس/ خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از یک منبع گزارش داد، به رغم اعلام تسلط طالبان بر پنجشیر، درگیری‌های شدید ادامه دارد و بسیاری از ساکنان این ولایت به مناطق مرتفع پناه برده‌اند.

رسانه روس: درگیری‌های شدید در پنجشیر ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع رسانه‌ای روز سه شنبه (امروز) خبر دادند که درگیری‌های شدید بین طالبان و نیروهای «احمد مسعود» در ولایت پنجشیر همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری «تاس» روسیه امروز درباره وضعیت جاری در پنجشیر و درگیری‌ها بین نیروهای طالبان و مخالفانش در این ولایت گزارش منتشر کرد.

این رسانه به نقل از یک منبع نزدیک به «جبهه ملی مقاومت» خبر داد: «درگیری‌های فشرده در ولایت شمالی پنجشیر افغانستان ادامه دارد، ولایتی که تسلیم جنبش تندروی طالبان نشد. جنبشی که قدرت را در این کشور به دست گرفت».

این منبع به خبرگزاری تاس گفت: «از یکشنبه شب، مواضع رزمندگان مقاومت مورد حمله پهپادها قرار گرفت بنابراین بسیاری از آنها مجبور به عقب نشینی و عزیمت به مناطق مرتفع شدند. روز دوشنبه (دیروز)، درگیری‌های شدید ادامه داشت و تا حالا هم ادامه دارد».

به گفته این منبع، درگیری‌ها بین نیروهای احمد مسعود و طالبان در ولسوالی «اندراب» در ولایت «بغلان» که ولایت همسایه پنجشیر است، هم جریان دارد.

بنا بر گفته این منبع، به دلیل درگیری‌های شدید در دره پنجشیر و حملات و تیراندازی مستمر نیروهای طالبان، «اکثر ساکنان محلی (پنجشیر) خانه‌هایشان را ترک کرده و به مناطق مرتفع کوهستانی رفته‌اند».

منبع نزدیک به جبهه احمد مسعود، تسلط طالبان بر دفتر والی پنجشیر و موزه «احمد شاه مسعود» پدر احمد مسعود را تایید کرد.

گزارش‌ها درباره ادامه درگیری‌های شدید در پنجشیر در شرایطی مخابره شده که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان روز دوشنبه (دیروز) در یک نشست خبری اعلام کرد که این ولایت به صورت کامل در اختیار طالبان درآمد و جنگ در افغانستان پایان یافت.

به رغم این اظهارنظر، احمد مسعود روز گذشته در یک پیام صوتی خواستار قیام مردم افغانستان علیه طالبان شد و اعلام کرد، نیروهای او در نقاط مختلف پنجشیر حضور داشته و به جنگ ادامه خواهند داد.