ایسنا/ سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق می‌گوید: اگر کمک‌های ایران نبود، عراق در راه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق موفق نمی‌شد.

کتائب حزب الله: اگر کمک ایران نبود، عراق در راه اخراج نیروهای آمریکایی موفق نمی‌شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد محی، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در ارزیابی برگزاری نشست بغداد که اخیراً با محوریت کشورهای منطقه برگزاری شده بود، گفت: نکته حائز اهمیت این است که ایران نقش واقعی و حقیقی در محور مقاومت ایفا می‌کند که در این راستا عراق می‌خواهد بخشی از این محور باشد. 

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک بین‌الملل "الهدف" عراق افزود: علی‌رغم این که ملت عراق ملتی مبارز و مقاوم هستند و حضور نیروهای امریکایی در عراق را قبول نمی‌کنند اما در همه تلاش‌ها برای مقابله با حضور آمریکایی‌ها در عراق با شکست مواجه ‌شدیم، بنابراین اگر کمک‌های ایران نبود، عراق در راه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق موفق نمی‌شد. 

محی با اشاره به اقدامات حمایتی جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابل داعش، تصریح کرد: کما اینکه در دوران حضور داعش در عراق، ایران هر چه در توان داشت اعم از نیرو و سلاح، در حمایت از ملت عراق تقدیم کرد.

وی با تاکید بر خروج نیروهای بیگانه از منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروهای آمریکایی گزینه‌‎ای غیر از عقب‌نشینی در عراق ندارند چراکه محور مقاومت در عراق بسیار گسترده و وسیع شده است. همچنان که در خلال ماه‌های گذشته عملیات‌های بزرگ ضد اشغال علیه نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.

سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در پایان یادآور شد: بنابراین اگر عراق در آینده به این مرحله برسد که بخواهد با نیروهای آمریکایی مقابله کند، بر این باور هستم که نیروی مقاومت از انواع سلاح‌های خود استفاده می‌کند تا نیروهای آمریکایی مجبور به خروج از عراق شوند. به عبارت دیگر در صورت درگیری محور مقاومت در عراق همه تلاش خود را برای شکست دادن، متوقف کردن و بیرون راندن نیروهای آمریکایی را می‌کند تا جایی که در دورترین نقطه عراق هم اثری از نیروهای امریکایی نباشد.