ایسنا/ رییس اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس مجلس ملی سوئیس به ایران خبر داد.

نادری: رئیس مجلس سوئیس به تهران سفر می کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد نادری نماینده تهران که در راس هیاتی در وین جهت شرکت در پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان های جهان حضور دارد، در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: « در جلسه با جناب آقای آندریاس اییب، رئیس مجلس ملی سوئیس، در مورد راهکارهای تبادل تجاری و اقتصادی، فعال شدن مراودات پارلمانی دو کشور و همچنین تحریم های ظالمانه، غیرقانونی و غیرانسانی ایالات متحده امریکا صحبت شد. ایشان بزودی به تهران سفر خواهد کرد.»

وی همچنین به دیدار با رئیس مجلس شورای فدرال اتریش اشاره کرد و گفت: «در دیدار با آقای پیتر راگل، رئیس مجلس شورای فدرال اتریش، نقش پارلمان ها بر گسترش روابط میان دو کشور، تبادل تجربیات خصوصا در بحث کرونا، مبادلات‌ اقتصادی وتجاری و بحران‌های منطقه به طور ویژه افغانستان مورد بحث و بررسی‌قرار گرفت. اتریش یکی از شرکای مهم ایران در مسائل مختلف است.»

نادری درباره دیدار با هیات پارلمانی سوریه هم گفت: « در حاشیه کنفرانس روسای پارلمانهای جهان، در دیدار با هیات پارلمانی سوریه در مورد بحران و نقش ایران در بازسازی سوریه و همچنین لزوم گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بحث شد. سوری ها ضمن گرامیداشت یاد حاج قاسم، از پشتیبانی ایران از ملت و دولت سوریه تشکر و برگسترش روابط اقتصادی تاکید کردند.»