زاخارووا گفت: روسیه با طالبان روابط کاری دارد

رونمایی روسیه از روابط جدیدش با طالبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایرنا - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت که روسیه با گروه طالبان روابط کاری برقرار کرده است.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امورخارجه روسیه گفت: مسکو با طالبان از طریق سفارت روسیه در کابل روابط کاری برقرار کرده اما هیچ گونه تماس دیگر یا مذاکره ای برنامه ریزی نشده است. 

دیپلمات ارشد روس در مورد تشکیل دولت جدید افغانستان گفت: روسیه خواهان توجه به منافع همه گروه های قومی و سیاسی در دولت افغانستان است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر اعضای کابینه دولت افغانستان در مقام کفیل هستند و این حاکی از تکمیل نشدن روند تشکیل ارگان های اجرایی (ساختار دولت) افغانستان است.

 پیشتر نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل به نمایندگی از طرف این کشور در آیین معرفی دولت موقت افغانستان که روز سه‌شنبه توسط طالبان تعیین و معرفی شده است، شرکت می کند.

آمریکا و آلمان از افشاگری در مورد ناوالنی عصبانی شده‌اند

 زاخارووا گفت که روسیه شواهدی دال بر درخواست سفارتخانه های آلمان و آمریکا در مسکو از کارمندان خود برای کمک مالی به هواداران  الکسی ناوالنی (منتقد اصلی پوتین و دولت روسیه) ارائه کرده است.

وی افزود: آلمان و آمریکا از این افشاگری روسیه عصبانی شده اند. 

زاخارووا  پیشتر در گفت‌وگو با رادیو روسیه گفته بود که الکسی ناوالنی بیشتر از همه از سفارتخانه‌های آمریکا و آلمان کمک مالی دریافت کرده است.

 ناوالنی در ماه ژانویه بر اساس حکم دادگاه در پرونده اختلاس مالی به نام ایو روشه به ۲.۵ سال زندان محکوم شده و دوره محکومیت خود را در بازداشتگاهی در استان ولادیمیر در همسایگی استان مسکو می‌گذراند.

زاخارووا در ادامه نشست خبری از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خواست تا مقاله خود را که در آن ادعای ارتباط مسکو با همه پرسی استقلال منطقه کاتالونیا در اسپانیا شده بود تکذیب کند. 

وی همچنین خواستار آزادی رئیس جمهوری گینه شد که به تازگی با کودتای نظامیان این کشور بازداشت و از مقام خود برکنار شده است.