راهنمای خرید لوازم هنری و نقاشی برای بچه‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از بهترین، سالم‌ترین و آموزنده‌ترین تفریحات و سرگرمی‌هایی که بچه‌ها در طول دوران کودکی‌شان می‌توانند تجربه کنند، نقاشی کردن است. بچه‌ها می‌توانند تا ساعت‌ها با ابزار هنری سرگرم شوند و از انواع لوازم نقاشی لذت ببرند. نباید از اثرات فوق‌العاده‌ی تربیتی نقاشی کردن نیز غافل شد. نقاشی خلاقیت فرزند شما را تقویت می‌کند. به او اجازه می‌دهد که پا به دنیاهای مختلف بگذارد. نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را از خود دور کند. استعدادها و علایق خود را به دیگران نشان دهد. به همین خاطر والدین باید تلاش کنند تا لوازم طراحی و نقاشی مناسب را در اختیار آن‌ها قرار دهند. این کار به‌عنوان مقدمه‌ای ضروری برای آشنا کردن بچه‌ها با لذت نقاشی به شمار می‌رود. در همین راستا راهنمای خرید لوازم هنری و نقاشی برای بچه‌ها را آماده کرده‌ایم که می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.

 

انواع لوازم نقاشی برای کودکان

وقتی برای خرید لوازم هنری و نقاشی مراجعه می‌کنید، با وسایل و ابزارهای مختلفی مواجه می‌شوید که هرکدام کاربردهای خاصی دارند. در اینجا فهرست لوازم نقاشی را برای شما آماده کرده‌ایم که بهتر است آنها را در صدر لیست خرید خود قرار دهید.

1. مداد رنگی

02

مداد رنگی یکی از ابتدایی‌ترین لوازم طراحی و نقاشی است که معمولاً در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد. خرید مداد رنگی ارزان قیمت با کیفیت خوب می‌تواند زمینه را برای شکوفا شدن ذوق و سلیقه بچه‌ها مهیا کند. برای کودکان بزرگتر از 3 سال می‌توان مداد رنگی خرید. البته نباید فراموش کنید که مداد رنگی برای بچه‌های خردسال چندان گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. این مسئله چند دلیل دارد:

  • ممکن است کودکان با آن به خود آسیب بزنند.
  • به دلیل سطح زمخت بسیاری از مداد رنگی‌ها، کارکردن با آنها برای کودکان خردسال سخت است.
  • نوک مداد رنگی نازک است و بچه‌ها معمولاً نمی‌توانند نقاشی‌هایی که دوست دارند را با آن‌ها بکشند.

بنابراین بهترین زمان برای خرید مداد رنگی 24 رنگ با کیفیت ایرانی از سنین 8 سالگی به بعد است که بچه‌ها می‌توانند به‌خوبی با این ابزار کار کنند. مداد رنگی آریا هم یکی از محصولات بسیار با کیفیتی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه در بازار عرضه می‌شود.

2. پاستل

در ادامه بحث راهنمای خرید لوازم هنری و نقاشی برای بچه‌ها، به یکی از بهترین لوازم نقاشی یعنی پاستل می‌رسیم. اگر به دنبال یک ابزار نقاشی برای بچه‌های کوچک‌تر از هشت سال می‌گردید، پاستل روغنی بهترین گزینه است. البته میان بزرگترهای نیز طرفدارانی نیز دارد. این ابزار نقاشی قطر زیادی دارد و کودکان با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانند نقاشی‌های بزرگ  بکشند. در عین حال رنگ‌دهی خوبی نیز دارد و کودکان می‌توانند بدون فشار خاصی طرح مورد نظرشان را روی کاغذ پیاده کنند. از طرفی سطح نرمی هم دارند و هیچ چیز به‌اندازه آن برای کودکان لذت‌بخش نیست. البته برای جیب والدین نیز گزینه مناسبی است؛ چرا که مانند ماژیک یا مداد رنگی زود تمام نمی‌شود و فرزندتان می‌تواند تا مدت‌ها از آن استفاده کند.

3. کرایون و مداد شمعی

اگر به دنبال یک ابزار نقاشی هستید که خطری برای سلامت فرزندان شما نداشته باشد، به سراغ کرایون و مداد شمعی بروید. البته در هنگام خرید توجه داشته باشید که در تولید آن از رنگ‌های گیاهی و خوراکی استفاده شده باشد. بعد از آن می‌توانید با خیال آسوده آن را در اختیار کودکان 2 ساله و بزرگتر از 2 سال خود نیز قرار دهید. طراحی مداد شمعی‌ها هم عمدتاً به‌گونه‌ای است که استفاده از آن‌ها هیچ‌گونه خطری برای سلامت بچه‌ها ندارد و کاملا بهداشتی هستند.

03

 

4. گواش و آبرنگ

برنامه لذت نقاشی باب راس را به‌خاطر دارید؟ چقدر از طراحی باب راس روی بوم نقاشی لذت می‌بردید؟ گواش و آبرنگ می‌توان فرزند شما را در همان حال و هوا قرار دهد و شاید روزی فرابرسد که بتواند به یک نقاش زبردست نیز تبدیل شود. قطعاً نقاشی با مداد رنگی لذت‌بخش است؛ اما نقاشی با آبرنگ و گواش هم لذت خاص خود را دارد و تجربه‌ای فوق‌العاده و بی‌نظیر است. نقاشی با قلمو تجربه فوق‌العاده‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای فرزندان خود فرصت این تجربه را فراهم کنید. با توجه به اینکه غلظت گواش‌های موجود در بازار معمولاً بالا است، بهتر است برای راحتی بچه‌ها از گواش مایع استفاده کنید که نیاز به ترکیب کردن با آب نداشته باشد. گواش آریا 6 رنگ و 12 رنگ و همچنین آبرنگ 6 رنگ و 12 رنگ آریا به‌عنوان بهترین محصولات موجود در بازار شناخته می‌شوند.

5. رنگ انگشتی

در ادامه بحث از راهنمای خرید لوازم هنری و نقاشی برای بچه‌ها، نوبت به رنگ انگشتی می‌رسد. گاهی اوقات بد نیست که به فرزندان خود اجازه دهید با خیال راحت و با آزادی تمام طعم شیرین کارکردن با رنگ را بچشند. رنگ انگشتی آریا محصول فوق‌العاده‌ای برای این منظور به شمار می‌رود. نقاشی کردن با رنگ آریا هیچ خطری برای سلامتی بچه‌ها ندارد؛ چرا که رنگ‌ها به هیچ عنوان سمی نیستند و هیچ‌گونه عوارضی نیز برای پوست دست فرزندان شما ندارند.

6. خمیر بازی

کارهای هنری صرفاً به کشیدن نقاشی روی کاغذ و بوم ختم نمی‌شوند. کودک شما می‌تواند به کمک خمیر بازی نیز طرح‌های زیبایی خلق کند و ذوق و سلیقه خود را به منصه ظهور برساند. خرید خمیر بازی آریا به دلیل قیمت مناسب  و تنوع رنگ و طرحی که دارد، بهترین پیشنهادی است که ما برای شما داریم.

7. خمیر شنی

خمیرهای شنی را می‌توان نوعی خمیر بازی دانست که البته کمی از آن‌ نرم‌تر هستند. برای ایجاد طرح‌ها و نقش‌های مختلف به کمک قالب از خمیر شنی استفاده می‌شود. این محصول نیز کاملاً بی‌خطر است و می‌توانید با خیال آسوده در اختیار بچه‌ها قرار دهید.

8. کاور لباس

اگر به این مسئله فکر می‌کنید که بچه‌ها در هنگام نقاشی خودشان را خیلی کثیف نکنند، می‌توانید یک کاور لباس برای آن‌ها تهیه کنید.

کلام پایانی؛ آریالند سرزمینی به وسعت رؤیاهای کودکان

در این مطلب به راهنمای خرید لوازم هنری و نقاشی برای بچه‌ها پرداختیمپرداختیم. کودکان شما لوح سفید و پاکی هستند که باید با طرح‌های زیبا آن‌ها را بیارایید. نقاشی کردن یک راه بسیار مناسب برای فرزندان شما است که به کمک آن می‌توانند رؤیاهایشان را زندگی کنند. برای ساختن فردای بهتر برای بچه‌هایتان باید تلاش کنید تا امروز آن‌ها به بهترین شکل ممکن رقم بخورد. آریالند آمده است تا در این مسیر به شما کمک کند. برای خرید انواع لوازم نقاشی با ارسال رایگان به سراسر ایران می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی آریالند بزنید. قطعاً دست خالی بر نخواهید گشت. منتظر دیدار شما هستیم.