آخرین خبر/ فرمانده کل ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی با بیان اینکه این حرکت راهبردی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، استکبار جهانی و در رأس آن‌ها تروریست‌های آمریکایی را دچار سردرگمی و ابهام راهبردی کرد، گفت: عملاً این جمهوری اسلامی ایران بود که در اقیانوس اطلس و دریا‌های آزاد جهان به ویژه در مجاورت حیات خلوت کشور‌های استکباری تولیدروند کرد و آن‌ها را وادار به انفعال در مقابل این روند کرد.

استقبال فرمانده ارتش از دریادلان عزت‌ آفرین ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیین استقبال از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند اعزامی به اقیانوس اطلس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری صبح امروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

امیر سرلشکر سید رحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم استقبال از ناوگروه هفتادوپنجم نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: بعد از پیام بزرگوارانه و محبت آمیز رهبر معظم انقلاب و گزارش ممتاز فرمانده ناوگروه جای کلام دیگری در این مراسم بسیار مهم باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: همه به خاطر دارند که فرماندهی معظم کل قوا برای اولین بار در آذر سال ۹۰ ایده رفتن به اقیانوس اطلس را تایید کردند و در آذر ۹۵ مجددا بر این مسأله تاکید کردند و اینک خدای بزرگ را شاکریم که به دریادلان ایران توفیق داد دماغه امید نیک را در بدترین شرایط جوی و عملیات سیاسی و روانی دشمن دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و فرمان مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: این ماموریت تاریخی در استقلال کامل و به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و تدابیر داهیانه فرمانده کل قوا، با درایت، هوشمندی دانش، استقامت، شجاعت و اقدام جهادی نیروی دریایی محقق شد و گامی مهم در تحقق اهداف گام دوم انقلاب تلقی می شود.

امیر موسوی تاکید کرد: این حرکت راهبردی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، استکبار جهانی و در رأس آن‌ها تروریست‌های آمریکایی را دچار سردرگمی و ابهام راهبردی کرد، عملاً این جمهوری اسلامی ایران بود که در اقیانوس اطلس و دریا‌های آزاد جهان به ویژه در مجاورت حیات خلوت کشور‌های استکباری تولیدروند کرد و آن‌ها را وادار به انفعال در مقابل این روند کرد.

موسوی افزود: اجرای این مأموریت به استکبار جهانی و زورگویان عالم نشان داد حرف حق ملت ایران در بستر انقلاب اسلامی قدرت یافته است و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیزش تمدنی به‌سوی دریا نیست.

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: تحریم‌های حداکثری عزم ما را قوی‌تر و برای اهداف بلند مهیاتر کرده است، از همه عزیزانی که این نقطه عطف تاریخی را آفریدند تشکر می‌کنم، اما مقدم بر همه از خانواده محترم این عزیزان قدردانی می‌کنم.

گفتنی است؛ آیین استقبال از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند اعزامی به اقیانوس اطلس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری صبح امروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار خانزادی دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی و تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی حضور دارند.

شایان ذکر است؛ هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از ۱۳۳ روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، در روز ۱۸ شهریور به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و ۲ فروند جنگده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش  مستقر در بندرعباس قرار گرفت.

این ناوگروه ۱۲ اردیبشهت ماه با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه هفته جاری به مناسبت بازگشت غرور آفرین ناو گروه ارتش با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌ساز دریانوردی پهنه‌ اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.