مشرق/ جریان اصلاح طلب با هجمه به سفرهای استانی و جوان گرایی و روحیه انقلابی، نسخه انفعال در برابر آمریکا و اعتماد به مدیران خسته و تکنوکرات را می پیچد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«فیاض زاهد» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت روحانی مشاور اقتصادی مقامات ارشد دولت بوده است، در مصاحبه با  روزنامه شرق  گفت:«اقدام آقای رئیسی مبنی ‌بر حضور در بین مردم و سفرهای استانی زمانی باارزش می‌شود که کاربردی باشد. کاربردی‌بودن هم یعنی دولت برای احیای اعتماد عمومی سازوکار ارائه دهد. دولت اگر می‌خواهد قدری اعتماد عمومی بازگردد، باید در وهله نخست تورم را کنترل کند و در وهله بعد سطح تنش بین‌المللی در مواجهه با ایران را کاهش دهد که بازگشت به برجام حتما مهم‌ترین قدم کاهش تنش‌ها در این حوزه است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت:«حتی من می‌گویم احیای برجام از پذیرش FATF مهم‌تر است؛ زیرا اگر ایران به برجام پاسخ مثبتی ندهد و عملا برجام از میان برود ممکن است باز هم پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود. در این بین اگر این مسائل حل نشود و تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند و تحریم‌های شورای امنیت هم بازگردد، در آن صورت آقای رئیس‌جمهور هرچه سفر استانی هم برود، کارساز نخواهد بود».

فیاض زاهد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«تجربه مدیریتی کافی نیز میان وزرا دیده نمی‌شود و بعضا وزرایی دیده می‌شود که با سن کم، مسئولیت سنگینی بر دوششان قرار داده شده است. میانگین سن مدیریتی در جهان بین 50 تا 70 سال است؛ درصورتی‌که گاهی در ایران به صورت هیجانی برای تحقق شعار جوان‌گرایی از تجربه مدیریتی غفلت می‌شود و در نتیجه بسیاری از فرصت‌ها از دست می‌روند...در حوزه‌های تخصصی لازم است افرادی متخصص، تکنوکرات و باتجربه به کار گرفته شوند تا مردم احساس کنند مشکلات به صورت واقعی رفع خواهد شد».

سفرهای استانی رئیسی کارساز نیست چون تحریم هستیم!/ اگر برجام به بن بست برسد فاجعه اقتصادی رخ می‌دهد

به عقیده کارشناسان، 70 الی 80 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت و 20 الی 30 درصد مشکلات ناشی از تحریم هاست.

شتاب واکسیناسیون در هفته ها و روزهای اخیر جدیدترین مصداق در این زمینه است. در دولت روحانی مقامات ارشد دولت معتقد بودند که چون تحریم هستیم و به FATF هم نپیوستیم پس نمی توانیم واکسن وارد کنیم.

در همان مقطع فعالین و رسانه های اصلاح طلب مدعی بودند که اگر می خواهیم واکسیناسیون شتاب بگیرد چاره ای جز پیوستن به FATF و احیای برجام نداریم.

در هفته ها و روزهای اخیر نه ایران به FATF پیوست و نه دولت بایدن در تحریم های ضدایرانی تغییری ایجاد کرد، تنها اتفاقی که افتاد این بود که در ایران شاهد تغییر دولت بودیم.این مسئله نشان داد که نظر فنی کارشناسان و صاحبنظران درباره سهم سوءمدیریت و تحریم در مشکلات فعلی صحیح و دقیق است.

با این وجود فعالین و رسانه های اصلاح طلب همچنان در پی نشان دادن آدرس غلط هستند و حقیقت را از افکارعمومی پنهان می کنند.

جریان اصلاح طلب با هجمه به سفرهای استانی و جوان گرایی و روحیه انقلابی، نسخه انفعال در برابر آمریکا و اعتماد به مدیران خسته و تکنوکرات را می پیچد. همان نسخه ای که در 8 سال اخیر پیاده شد و خسارت های هنگفتی به کشور و مردم وارد کرد.

مدیرانی که از سال 92 تا 1400 روی کار بودند و قیمت دلار را 10 برابر و قیمت مسکن را نیز 700 درصد گران کردند. تکنوکرات ها در 8 سال اخیر سفره مردم را کوچک و معیشت خانوارهای ایرانی را با مشکلات عدیده مواجه کردند.