روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«آمارها و مشاهدات خبرهای خوبی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نمی‌دهد. حرف تازه‌ای نیست که بسیاری از اقشار مردم مدت‌هاست رنگ گوشت و مرغ را ندیده‌اند و حتی برای یک غذای ساده مانند نان و ماست هم باید هزینه‌ زیادی پرداخت کنند».

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در دهه جدید حتی آویختن مشکلات به دیوار دولت‌های قبلی هم کاری از پیش نخواهد برد. امروز تنها نیاز به شناخت خواست همه قشرهای مردم وجود دارد. این نیاز سنجی هم وجه اقتصادی اقشار کم درآمد را در بر می‌گیرد هم قشر متوسط رنجوری که خطر سقوط به طبقه پایین‌تر را هر لحظه کنار خود احساس می‌کند. دیدن خواسته‌های همه اقشار نه با تعریف و تمجید صرف و نه با تخریب یک جانبه حاصل می شود بلکه حالا وقت آن است که همه دور یک میز نشسته و با همه اختلاف نظرهایی که وجود دارد راهی برای عبور از بحران پیدا کرد».

دولت رئیسی نگرانی‌های موشکی آمریکا را برطرف کند/ پس لرزه‌های شکست سنگین انتخاباتی در اردوگاه اصلاحات

روزنامه ابتکار در حالی نسبت به معیشت مردم ابراز نگرانی کرده که مدیرمسئول آن- محمدعلی وکیلی- در مجلس دهم، به مدت چهار سال نماینده مردم بوده اما وی و همفکرانش در فراکسیون امید هیچگاه به مشکلات اقتصادی و مطالبات معیشتی مردم توجه نکردند.

در شرایطی که در دولت روحانی مردم با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، «محمود صادقی» از اعضای فراکسیون امید گفته بود «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی بود».

اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم هیچگاه به حقوق های نجومی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، بی عملی دولت در ساخت مسکن،خسارت برجام،  از بین رفتن سرمایه مردم در بورس، خسارت قرارداد توتال، اجاره بهای سنگین مسکن، پرواز قیمت دلار و مرغ و تخم مرغ و...اعتراض نکرده و حتی این موارد را توجیه هم می کردند.

حالا این طیف که بانی اصلی وضع موجود است، تازه یادش افتاده که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی دست به گریبان هستند. مشکلاتی که ماحصل حضور همین جماعت در دولت و مجلس است.