باشگاه خبرنگاران/ فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که قشر خاکستری با انتخابات قهر کند که آفت بزرگی برای فرآیند انتخاباتی محسوب می‌شود.

فعال اصلاح‌طلب: رای جریان اصلاحات به فردی نظیر روحانی از سر اجبار بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد اصلاح طلبان نسبت به دولت سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: پیشینه آقای رئیسی کاملا مشخص است که متعلق به جریان اصولگرا بوده و هرگز خود را حتی در جریان میانه هم تعریف نکرده است.

او با اشاره به شعار مستقل روی کار آمدن دولت سیزدهم بیان کرد: این امر در کشور ما سابقه دارد و احتمالا دلیلش این است که دِینی به جریانات سیاسی نداشته و بتوانند در برابر سهم خواهی ها ایستادگی کنند.

شریف افزود: بعید است که او آرای جریان اصلاحات را در انتخابات نصیب خود کرده باشد، زیرا جریان اصلاحات متولی دارد و و حتی شاهد بودیم که هیچ یک از احزاب منصوب اصلاحات و اشخاص صاحب سبک اصلاحات در اردوگاه آقای رئیسی قرار نداشتند.  اما اینکه بخواهد نظر همه احزاب را جلب کند امری طبیعی است، زیرا وقتی یک رئیس جمهور روی کار می‌آید متعلق به همه احزاب است و نه فقط رئیس جمهور برخی از افرادی که به او رای دادند. پس طبیعی است که از توان همه افراد برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

فعال اصلاح طلب تصریح کرد: من احساس می‌کنم که رای جریان اصلاحات حتی به فردی نظیر روحانی هم از سر اجبار بود، زیرا کاندیداهای جریان اصلاحات در رقابت حضور نداشتند.

وی تاکید کرد: البته اصلاح طلبان انتظار ندارند که در بدنه دولت از آنها استفاده شود، اما طبعا توقع‌شان این است که از سابقه آنها در نقد کارشناسی استفاده شود، زیرا یک سرمایه ملی هستند که از بیت المال هزینه‌های بسیاری برای تربیت اینها صورت گرفته است و می‌توان از آنها به عنوان مدیران ارشد کشوری استفاده کرد، وگرنه کسی به دنبال سهم خواهی نیست.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: افرادی که به آقای رئیسی رای دادند معمولا اصولگرا بودند و سایر افرادی که فارغ گرایشات سیاسی بودند صرفا به سبب علاقه به او رای داده بودند. هر کدام از جریانات سیاسی به صورت میانگین حدود ۱۵ درصد طرفدار دارند و حدود ۷۰ درصد از شهروندان ایرانی در قشر خاکستری جای می‌گیرند که فاقد گرایش‌های مشخص اصلاح طلبی و یا اصولگرایی هستند که البته در ساختار انتخابات هم تعیین کننده هستند.

شریف بیان کرد: در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد که چه افرادی از رای به رئیسی استفاده می‌کنند، زیرا به عملکرد‌ها توجه می‌کنند و تاثیری که تصمیمات دولت بر زندگی آن‌ها می‌گذارد. همه تلاش جریانات سیاسی این است که این قشر خاکستری را با خود همراه کنند، زیرا رای آن‌ها بسیار بسیار تعیین کننده است و بزرگ ترین مشکلی هم که ما داریم این است که خدای نکرده این قشر خاکستری در انتخابات قهر کند که آفت بزرگی برای کل فرآیند انتخاباتی ما محسوب می‌شود.