جمهوری خواهان آمریکا آزادی را چیز مزخرفی میدانند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رابرت رایچ ، وزیر کار سابق ایالات متحده ، استاد سیاست عمومی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و نویسنده کتاب نجات سرمایه داری: برای بسیاری ، نه برای تعداد کمی و خیر مشترک. کتاب جدید او ، سیستم: چه کسی آن را جعل کرد ، چگونه آن را برطرف می کنیم ؟  در حال حاضر وی مقاله نویس روزنامه گاردین آمریکا است.

آنقدر بزرگ شده ام که می توانم به یاد داشته باشم زمانی را که حزب جمهوری خواه برای دولت محدود صحبت می کرد و رونالد ریگان میگفت: "دولت راه حل مشکل ما نیست ، دولت مشکل ما ست."

حزب جمهوری خواه امروز ، در حالی که هنوز مدعی حمایت از دولت محدود است ، برعکس عمل می کند: نفوذ دولت در همه جا.

جمهوری خواهان آزادی فرزندان ما را نیز تهدید می کنند. قانونگذاران جمهوری خواه استفاده از ماسک را در مدارس ممنوع کردند. آیووا ، تنسی ، یوتا ، تگزاس ، فلوریدا ، آرکانزاس ، اوکلاهما ، آریزونا و کارولینای جنوبی مدارس دولتی را از الزام پوشیدن آنها به دانش آموزان منع کرده اند. ایالت های جمهوری خواه در حال ممنوعیت سقط جنین هستند. تگزاس سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ، قبل از اینکه بسیاری از زنان حتی حامله شوند ، ممنوع کرده است. سایر ایالت های جمهوری خواه در راه تصویب اقدامات مشابه هستند. قانونگذاران جمهوریخواه معلمان را از گفتن گذشته نژادپرستانه آمریکا به دانش آموزان منع میکنند. قانونگذاران ایالتی از تنسی تا آیداهو هرگونه اشاره به نژادپرستی را در کلاس درس ممنوع کرده اند. قانونگذاران جمهوری خواه دانش آموزان تراجنسیتی را وادار می کنند که ورزش کنند و از حمام با توجه به جنسیت تعیین شده در هنگام تولد استفاده کنند. سی و سه ایالت بیش از 100 لایحه با هدف محدود کردن حقوق افراد تراجنسیتی ارائه کرده اند. در سراسر کشور ، قانونگذاران جمهوری خواه رای دادن را برای مردم دشوار کرده اند. تا کنون ، آنها بیش از 30 قانون وضع کرده اند که دسترسی به محل های اخذ رای ، تعداد روزهای رای گیری و در دسترس بودن رأی غیابی را کاهش می دهد.

این دولت محدود نیست. بالعکس ، این قانونگذاران جمهوری خواه دارای ایدئولوژی خاصی هستند و بنا دارند این دیدگاه ها و ارزش ها را به شهروندان دارای دیدگاه ها و ارزش های مختلف تحمیل کنند.

این دولت یک دولت بزرگ مانند استروئیدها در بدن است. بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه از کلمه "آزادی" برای توجیه کار خود استفاده می کنند و در واقع معتقدند آزادی چیز مزخرفی است. کاری که آنها واقعاً انجام می دهند این است که آزادی مردم را نادیده بگیرند ، آزادی در امان بودن از Covid ، آزادی بر بدن خودشان ، آزادی یادگیری ، آزادی رای دادن و مشارکت در دموکراسی ما. 

سالها پیش ، حزب جمهوری خواه ایده ای منسجم در مورد محدود کردن نقش دولت و حمایت از حقوق افراد داشت. من با آن موافق نبودم ، مانند بسیاری از دیگر مناطق آمریکا. اما حداقل صادقانه ، منطقی و سازگار بود. به این ترتیب ، جمهوری خواهان نقش مهمی در بحث بر سر آنچه ما برای خود و آمریکا می خواهیم، ایفا کردند. امروزه سیاستمداران جمهوریخواه دیدگاه منسجمی ندارند. آنها فقط می خواهند مجدداً انتخاب شوند. حتی اگر این به معنای سوء استفاده از دولت برای پیشبرد مجموعه ای محدود و فزاینده از ارزشها باشد، نفوذ در محرمانه ترین جنبه های زندگی ، دخالت در آنچه می توان آموخت و آموخت ، سلامت مردم را به خطر انداختن ، ممنوعیت آنچه برای مردم ضروری است تا از اساسی ترین آزادی های خود استفاده کنند، این صرفا ریاکاری نیست. حزب جمهوری خواه در حال حاضر تهدیدی آشکار و فعلی حتی برای ارزش هایی است که زمانی از آن حمایت می کرد.  مترجم: حسین عباسی نژاد 22 شهریور 1400