ایسنا/ محمود العارضه، اسیر فلسطینی از جزئیات جدیدی در خصوص عملیات فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع پرده برداشت.

جزئیات فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، با گذشت چند روز از بازداشت 4 تن از 6 اسیر فلسطینی که از زندان فوق امنیتی جلبوع گریختند رژیم صهیونیستی در نهایت با دیدار وکیل این اسرا با آن‌ها موافقت کرد.

محمود العارضه یکی از این اسرا به رسلان محاجنه، وکیل خود درباره فرار از زندان جلبوع گفت که این شش اسیر فلسطینی سعی داشتند تا حد امکان پس از فرار وارد روستاهای فلسطینی اراضی ۴۸ نشوند تا هیچکس مورد بازجویی قرار نگیرد.

العارضه در ادامه افزود: هیچ کمکی از سایر اسرای داخل زندان جلبوع نگرفتیم و من مسئول اولین برنامه‌ریز و مجری این عملیات هستم که در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد.

این اسیر فلسطینی همچنین تصریح کرد: همه همراه همدیگر بودیم تا اینکه به روستای «الناعوره» رسیدیم و وارد مسجد شدیم و در آنجا دو تا دو تا از همدیگر جدا شدیم و سعی داشتیم وارد کرانه باختری شویم اما تدابیر شدید امنیتی مانع آن شد.

العارضه ادامه داد: من و پنج اسیر دیگر در مسجد تجمع کردیم و سپس متفرق شدیم.

وی همچنین گفت: ما به صورت تصادفی بازداشت شدیم و هیچ شخصی از الناصره گزارشی راجع به ما ابلاغ نکرد. یک گشتی پلیس در حال عبور بود و هنگامی که ما را دید توقف کرده و اقدام به بازداشت ما کرد. تحقیق و بازجویی از همان زمان بازداشت ما تا اکنون ادامه دارد.

محمود العارضه اظهار داشت: هنگامی که تجمع مردم در مقابل دادگاه الناصره را دیدیم، بسیار متأثر شدیم. به اهالی الناصره درود می‌فرستیم زیرا روحیه ما را بالا بردند.

این اسیر فلسطینی افزود که آنها درمعرض شکنجه‌ بی‌وقفه توسط بازپرسان قرار گرفتند اما حال آنها خوب است.

محمود العارضه همچنین گفت: یک رادیو کوچک داشتیم که حوادثی که در خارج رخ می‌داد را پیگیری می‌کردیم و از آن باخبر می‌شدیم.

در همین راستا، خالد محاجنه، وکیل محمد العارضه خاطرنشان کرد، العارضه تهدید به قتل شده است.

وی تصریح کرد، تا به این لحظه محمد العارضه درمانی دریافت نکرده و تنها یک بار به رغم درخواست‌های مکرر به درمانگاه منتقل شد.

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کردند که زکریا الزبیدی یکی از ۶ اسیر فراری از زندان جلبوع که اخیرا بازداشت شد، در نتیجه وخامت حالش به کما رفته است. برادر این اسیر فلسطینی نیز با تایید وخامت حال وی خواستار آزادی فوری او شد.

منابع فلسطینی هم تاکید کردند که الزبیدی طی روزهای اخیر به سبب شکنجه شدید توسط بازپرسان اسرائیلی وضعیت بسیار وخیمی دارد و هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

دوشنبه گذشته شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان به شدت امنیتی جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند اما نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی از عصر جمعه تاکنون چهار تن از آنها را دوباره بازداشت کردند و عملیات آنها برای بازداشت دو اسیر دیگر نیز ادامه دارد.