فارس/ وزیر کار دولت جدید لبنان، همزمان با ورود کاروان‌های حامل سوخت ایران به خاک این کشور تصریح کرد که به این ترتیب یک محاصره تاریخی و ظالمانه در هم شکسته شد.

وزیر کار لبنان: با رسیدن سوخت ایرانی، محاصره آمریکا در هم شکست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مصطفی بیرم» در گفت‌وگو با شبکه «المنار»، تصریح کرد: «لبنان با کاروان‌‌های شامل تانکرهای حامل مازوت ایران، یک محاصره تاریخی و ظالمانه را در هم شکست که کشورها [ی دیگر] قادر به شکستن آن نبودند».

رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر)، از ورود کاروان نخست شامل ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند. شبکه «لبنان۲۴» نیز با انتشار فیلمی اعلام کرد که تانکرهای حامل مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شده‌اند. پس از آن شبکه المنار اعلام کرد که این کاروان با عبور از شهرکهای العین و النبی عثمان وارد جاده منتهی به شهر بعلبک خواهد شد و در آن‌جا محموله خود را تخلیه خواهد کرد. 

ساعاتی پس از ورود کاروان نخست، سه کاروان دیگر حامل تانکرهای مازوت ایران وارد خاک لبنان شدند.

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی سه شب پیش خود (۲۲ شهریور) اعلام کرده بود که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (امروز) به لبنان آغاز خواهد شد.

وی شب گذشته نیز در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

«احمد ریا» مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در البقاع، نیز اعلام کرده بود که ایستگاه اول تانکرها میان شهرهای «العین» و «اللبوه» است و ایستگاه آخر تانکرها در ورودی بعلبک جنوبی در میدان «دورس» است و مراسم استقبال مردمی در ساعت ۱۵ (به وقت محلی/ ۱۶:۳۰ به وقت تهران) با حضور وزرا، نمایندگان منطقه، رؤسای شهرداری‌ها و غیره برگزار خواهد شد.