فارس/ «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در جلسه هیأت دولت این کشور جزئیاتی درباره سفیر اخیر خود به ایران ارائه کرد.

گزارش الکاظمی از جزئیات سفرش به ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی در این خصوص گفت: «گفت‌و‌گوهای ما در جریان سفر به ایران ثمربخش بود».

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: «با ایران بر سر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی به توافق رسیدیم».

مصطفی الکاظمی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش روابط میان بغداد و تهران را تاریخی و محکم توصیف کرد.

نخست‌وزیر عراق، روز یکشنبه، هفته جاری در صدر هیأتی بلندپایه وارد تهران شد و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه، در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست آیت‌الله رئیسی و مصطفی الکاظمی نخست توضیح داد: «سفر الکاظمی در راستای روابط بسیار نزدیک ایران و عراق انجام شد. نخست وزیر عراق به عنوان اولین مقام ارشد خارجی بعد از تحلیف به ایران سفر کرد و هیأت بلندپایه‌ای را به همراه داشت و گفت‌وگوهای بسیار خوبی در تهران انجام شد و تمرکز بر مسائل اقتصادی و تجاری و پروژه‌های در دست اجرا بود، مثل پروژه راه‌آهن بصره - شلمچه و همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، نفت و گاز و... بود».

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «درباره دو موضوع خاص تبادل نظر شد. یکی در حوزه تسهیل روادید تردد اتباع دو کشور و همچنین در خصوص زوار اربعین».