پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صاحبان سایت‌ها همواره به دنبال روش‌هایی برای افزایش بازدید سایت خود هستند، زیرا این کار در نهایت به افزایش تعداد مشتریان منجر می‌شود. روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید سایت وجود دارند. ما در این مقاله از مثلث آنلاین قصد داریم در مورد 5 روش عالی و کلیدی برای افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های افزایش ترافیک سایت

هدف نهایی تمامی کسب و کارها افزایش فروش است. هدف نهایی افراد هم از خرید سایت همین موضوع است. صاحبان سایت‌ها با افزایش بازدید سایت خود می‌توانند به هدف خود یعنی افزایش فروش دست پیدا کنند. به همین دلیل دانستن روش‌های افزایش بازدید سایت و البته اجرای این روش‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که صاحبان کسب و کارها باید به آن توجه کنند. اما افزایش بازدید سایت هم از روش‌های طبیعی و ارگانیک و هم از روش‌های غیرطبیعی مثل استفاده از ربات‌ها قابل انجام است. واضح است روش‌های طبیعی مؤثرتر بوده و از ماندگاری بیشتری نیز برخوردار هستند. ما هم در این مقاله 5 مورد از روش‌های طبیعی افزایش بازدید سایت را توضیح می‌دهیم.

افزایش ترافیک سایت

1-     تولید محتوا

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ترافیک سایت، تولید محتوا می‌باشد. در واقع تولید محتوا به صورت یک پل میان وبسایت و کاربران عمل می‌کند. به این صورت که افراد محتوای مورد نظر را در گوگل، شبکه‌های اجتماعی و ... مشاهده می‌کنند و برای مطالعه‌ی آن به وب سایت مراجعه می‌کنند.

برای اینکه بتوانید افراد را از طریق محتوای خود به سایت جذب کنید، باید نکاتی را در نگارش آن در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم. 

·         انتخاب موضوع مناسب

·         انتخاب کلمه‌کلیدی مناسب برای محتوا

·         نوشتن تیتر جذاب

·         بالا بودن کیفیت محتوا

 

در حالت کلی برای افزایش بازدید از طریق محتوا، باید محتوایی بنویسید که مطالعه‌ی آن برای کاربران مفید و ارزشمند باشد، مشکلی را از آنان حل کند، کاربران را برای خرید راهنمایی کند، ابزار یا مهارتی را آموزش دهد و ... .

 همچنین باید محتوای خود را به صورت هدفمند بنویسید. به این صورت که محتوای شما در نهایت باید کاربران را به انجام اقدامی به نفع شما هدایت کند. قرار دادن دکمه و دریافت اطلاعات، ارجاع کاربران به لندپیج محصولات یا خدمات، ارائه‌ی خدمتی رایگان(به عنوان مثال کتاب الکترونیک و دریافت اطلاعات از این طریق، خبرنامه) و ... از جمله مواردی است که می‌توانید از بازدیدکنندگان سایت خود درخواست کنید.

به این نکته توجه کنید که باید بین محتوای ارزشمندی که برای کاربران تولید می‌کنید و بخش تبلیغاتی محتوا(معرفی محصول، ارجاع و ...) تعادل برقرار کنید. حالت ایده‌آل این است که 80 درصد از محتوای خود را به ارائه‌ی اطلاعات ارزشمند و 20 درصد از آن را به بازاریابی برای محصول و خدمات خود اختصاص دهید.

 

2-     سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو)

یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش بازدید سایت خود انجام دهید، سئوی سایت است. بخش زیادی از بازدیدکنندگان یک سایت از طریق موتورهای جستجو و به ویژه گوگل با وبسایت مورد نظر آشنا می‌شوند. از طرفی دیگر سایت‌هایی بیشترین بازدیدکننده را از موتورهای جستجو جذب می‌کنند که در رتبه‌های برتر گوگل قرار داشته باشند. همین موضوع موجب می‌شود روز به روز بر اهمیت سئوی سایت افزوده شود.

بخش بزرگی از سئوی سایت مربوط به مباحث سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال می‌باشد که مباحثی فنی هستند. اما برخی از نکات مانند ریسپانسیو بودن، بهینه بودن کدها و ... بهتر است در زمان طراحی سایت و توسط سایت ساز مربوطه، اعمال شده باشند.

سئو سایت برای افزایش بازدید

3-     ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل با اهداف بازاریابی یکی از روش‌های دریافت بازدید برای سایت می‌باشد. اما شما برای انجام این کار به سرویس ارسال ایمیل، محتوای بازاریابی مناسب و البته ایمیل افراد نیاز دارید. اگر بتوانید ایمیل‌ها را متناسب با علاقمندی افراد ارسال کنید، بازاریابی ایمیلی هدفمندتری خواهید داشت.

نوشتن تیتر جذاب، محتوای مختصر اما ارزشمند، استفاده از تصاویر جذاب و قرار دادن CTA (دعوت به اقدام) مناسب از جمله مهم‌ترین نکاتی هستند که در نوشتن محتوای ایمیل مارکتینگ باید در نظر بگیرید.

بخش دعوت به اقدام دقیقا جایی است که شما باید برای افزایش بازدید سایت خود به صورت هوشمندانه از آن استفاده کنید.

 

4-     شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی (ابزارهایی مثل اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک، لینکدین و ... ) از منابع ارزشمند برای جذب بازدید برای سایت و همچنین افزایش ترافیک  هستند. هر چه محتوایی که در این شبکه‌ها منتشر می‌کنید، توسط افراد بیشتری به اشتراک گذاشته شود، شانس بیشتری هم برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. مزیت دیگر فعالیت مؤثر در شبکه‌های اجتماعی، بهبود سئو سایت است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و دریافت بازدید از آن‌ها یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند بر سئوی سایت تأثیر مثبت داشته باشد. از طرفی دیگر شبکه‌های اجتماعی به برندسازی کسب و کار و در نهایت جذب بازدید مستقیم برای سایت کمک می‌کنند.

 

5-     تبلیغات

تبلیغات تأثیر زیادی برای جذب ترافیک مستقیم برای سایت دارند. تبلیغات انواع مختلفی دارند و با هزینه‌های متفاوتی انجام می‌شوند. در ادامه برخی از انواع تبلیغات را معرفی میکنیم:

    • تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات در گوگل و تبلیغات همسان
    • رپورتاژ آگهی
    • تبلیغات بنری

تبلیغات کلیکی:

تبلیغات کلیکی به این صورت است که شما بابت هر کلیکی که افراد بر روی لینک سایت شما انجام می‌دهند، هزینه پرداخت می‌کنید. واضح است در این روش هزینه‌ی پرداختی شما بابت ورود هر بازدیدکننده به سایت محاسبه می‌شود. بنابراین شما باید محتوای لندپیج خود و ظاهر سایتتان را به شکلی در نظر گرفته باشید که تعداد زیادی از این بازدیدکنندگان در سایت باقی مانده و درصد خوبی از آنان تبدیل به مشتری شوند.

تبلیغات و افزایش بازدید سایت به روش PPC

رپورتاژ آگهی:

رپورتاژ آگهی به عنوان یک بک لینک دائمی برای سایت در نظر گرفته می‌شود. در این روش شما محتوایی ارزشمند تولید می‌کنید، لینک صفحات سایت خود را در آن قرار می‌دهید و محتوای خود را در سایت‌های دیگر منتشر می‌کنید. بنابراین بازدیدکنندگان آن سایت‌ها از طریق محتوایی که شما منتشر کرده‌اید، با وب سایت شما آشنا شده و با کلیک بر روی لینک‌های قرار داده شده، از سایت شما بازدید می‌کنند.  انتخاب وب سایت مناسب برای درج رپورتاژ آگهی و فالو بودن لینک ارجاعی از جمله نکاتی هستند که در زمینه‌ی درج رپورتاژ آگهی باید به آن‌ها توجه کنید.

رپورتاژ آگهی یکی از اقداماتی است که می‌تواند تآثیر مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشد.

 

سخن پایانی...

در این مقاله 5 مورد از مهمترین روش‌ها برای افزایش بازدید طبیعی سایت را توضیح دادیم. فرقی نمی‌کند سایت شما در چه زمینه‌ای باشد. در هر صورت شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی ، شرکتی، خبری و ... در بستر اینترنت حضور پیدا کنید، با استفاده از این 5 تکنیک بازدید سایت خود را افزایش دهید و در نهایت فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.  اگر قصد خرید سایت را دارید، می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان سایت ساز زرین استفاده کنید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان پیش از خرید سایت از این سایت ساز، می‌توانید با شماره‌های 09104326225 و یا 02171053933 تماس بگیرید.