مهاجرت به آلمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انواع راه های مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته، صنعتی و ثروتمند دنیا می باشد و ایرانیان زیادی علاقه به مهاجرت به آلمان دارند. اما راه های مهاجرت به آلمان کدامند؟ باید گفت که مهاجرت به کشور آلمان از ۶ روش اصلی صورت می پذیرد. روش های کاری، سرمایه گذاری، تحصیل ،پناهندگی، ازدواج و تولد برای مهاجرت به آلمان وجود دارند. حال باید هر فرد با توجه به شرایط خود نسبت به این روش ها، بهترین روش مهاجرتی را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کند. در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد هر روش می پردازیم تا شرایط خود را برای مهاجرت به آلمان بسنجید و بهترین روش را بتوانید انتخاب کنید.

02

 

مهاجرت به  آلمان از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به آلمان روش کاری است. مهاجرت به آلمان از طریق کار از دو روش ویزای کاری آلمان با پیشنهاد شغلی و ویزای جستجوی کار آلمان امکان پذیر است. در روش اول شخص متقاضی باید از یکی از کارفرما های کشور آلمان پیشنهاد شغلی دریافت کند در این روش شخص متقاضی می تواند از طریق سایت های کاریابی کشور آلمان اقدام کند و کارفرمایی پیدا کند که به شخصی مانند او نیاز داشته باشد. در این حالت کارفرما یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی به شخص متقاضی می دهد و شخص می تواند با مراجعه به سفارت کشور آلمان، ویزای کاری آلمان را دریافت کند. موسسه حقوقی ملک پور می گوید در حالت دوم که ویزای جستجوی کار است شخص متقاضی باید با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی و سوابق کاری مرتبط برای این ویزا اقدام کنند، در واقع در این روش فرد از سفارت کشور آلمان درخواست ویزای ۶ ماهه جستجوی کار می کند تا در این شش ماه در کشور آلمان مشغول به کاریابی شود. در صورتی که بتواند در این مدت کار پیدا کند می تواند اقامت کاری آلمان را دریافت کند. شخص در این حالت باید تنها به کشور آلمان برود و درصورت کاریابی می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را پس از استخدام درخواست اقامت نمایند.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری نیز امکان پذیر است. برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری شخص می بایست یک شرکت در کشور آلمان به ثبت برساند. همچنین این شخص باید حداقل سرمایه برابر با ۲۵ هزار یورو را به عنوان سرمایه اولیه شرکت به حساب این شرکت ثبت شده واریز نماید. شخص متقاضی باید یک طرح تجاری نشان دهد که تمامی اهداف برنامه های شرکت را معرفی نماید. دولت کشور آلمان این طرح تجاری را مورد بررسی دقیق قرار می دهد. می بایست این طرح به شکلی باشد که باعث کارآفرینی و سود دهی در کشور آلمان شود. در صورتی که این طرح توجیه اقتصادی برای کشور آلمان داشته باشد، توسط دولت این کشور تایید می گردد و به شخص متقاضی ویزای سرمایه گذاری آلمان داده می شود و شخص می تواند وارد کشور آلمان شود و اقامت خود را دریافت کند.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

روش دیگر برای مهاجرت به آلمان روش تحصیلی است در این روش فرد متقاضی باید یک پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور آلمان داشته باشد. با در دست داشتن این پذیرش شخص می تواند برای گرفتن ویزای تحصیلی کشور آلمان اقدام کند. تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای متقاضیان امکان پذیر است. اما شرایط متفاوتی نیز برای تحصیل در کشور آلمان وجود دارد. برای مثال دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در کشور آلمان وجود دارند. حال اگر شخصی بخواهد در مقطع لیسانس در دانشگاه دولتی کشور آلمان مشغول به تحصیل شود باید قبولی همان رشته را در دانشگاه های دولتی کشور ایران داشته باشد و مدرک زبان مورد نیاز آن دانشگاه که بسته به رشته می تواند B1 تا C1 باشد را نیز فراهم کند. در این صورت شخص می تواند از دانشگاه دولتی آلمان پذیرش خود را دریافت کند. در مقاطع دیگر دانشگاه های دولتی نیز شرایطی مشابه وجود دارد اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیاز به قبولی در کنکور و همچنین و داشتن مدرک زبان آلمانی نمی باشد و شخص با داشتن مدرک آیلتس ۶ برای مقطع کارشناسی و آیلتس 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد می تواند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کند و می تواند به زبان انگلیسی در آلمان تحصیل کند. پس از فارغ التحصیلی در هر مقطع تحصیلی فرد ۱۸ ماه فرصت دارد که در کشور آلمان کاریابی کند و در صورت پیدا کردن کار می تواند اقامت کاری کشور را دریافت کند. شخص متقاضی می تواند با ۴ تا ۵ سال کار کردن در کشور آلمان اقامت دائم دریافت کند.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

روش دیگر مهاجرت به کشور آلمان روش پناهندگی است. در این روش فرد متقاضی باید دلیل محکمی باشد که نمی تواند به کشور خود بازگردد و به خاطر داشتن عقاید، مذهب یا عضویت در گروه های اجتماعی و سیاسی نمی تواند در کشور خود باشد و برای او خطرات جانی و شکنجه وجود دارد. بنابراین پرونده چنین شخصی توسط دولت آلمان معمولا طی چندین سال بررسی می گردد و در صورت راست بودن ادعای شخص و تکمیل بودن مدارک و صلاحدید دولت این کشور برای متقاضی اقامت صادر می گردد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

راه دیگر مهاجرت به کشور آلمان ازدواج است. موسسه حقوقی ملک پور می گوید که از طریق این روش مهاجرتی فرد متقاضی با یکی از افراد تبعه کشور آلمان و یا مقیم کشور آلمان ازدواج می کند و می تواند از کشور آلمان درخواست اقامت نماید. اما می بایست ازدواج این زوج واقعی باشد و با مدارکی سوابق نامزدی این دو شخص اثبات شده باشد. زیرا کشور آلمان در حال حاضر سخت گیری زیادی در این روش مهاجرتی اعمال می کند. شرط دیگری که وجود دارد این است که فرد مقیم آلمان یا طبعه کشور آلمان باید اثبات نماید که درآمد کافی در این کشور دارد و می تواند از پس هزینه های خود و همسر خود برآید. در صورت صلاحدید سفارت کشور آلمان برای فرد متقاضی ویزای ازدواج کشور آلمان صادر می گردد و شخص می تواند به کشور آلمان وارد شود و کارت اقامت خود را دریافت کند.

مهاجرت به آلمان از طریق تولد

03

روش دیگر مهاجرت به آلمان تولد است. اما چگونه می توان از طریق تولد اقامت کشور آلمان را دریافت کرد؟ باید گفت که قوانین کشورهای مختلف برای صدور تابعیت برای کودک متولد شده بر پایه خون یا خاک می باشد. کشور آلمان قوانین اعطای تابعیت را بر پایه خون بنا کرده است. در واقع تابعیت هنگامی به یک کودک متولد شده تعلق می گیرد که آن کودک پدر یا مادری تبعه کشور آلمان داشته باشد و این کودک از طریق خون تابعیت این کشور را میتواند دریافت کند اما فرزندانی که در کشور آلمان متولد نشده اند و پدر و مادر آلمانی ندارند نمی توانند تابعیت کشور آلمان را دریافت کنند زیرا قوانین اعطای تابعیت این کشور بر پایه خاک نیست.