ایسنا/ سفیر روسیه در تهران ضمن ابراز رضایت از پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، آن را اولین موفقیت سیاست خارجی رئیسی و امیرعبداللهیان خواند.

اولین موفقیت سیاست خارجی رئیسی و امیرعبداللهیان از زبان جاگاریان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در ایران از تصمیم اتخاذ شده در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه (تاجیکستان) مبنی بر پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد.

به گزارش سفارت فدراسیون روسیه در تهران، سفیر روسیه این را اولین موفقیت سیاست خارجی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خواند.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان ظهر دیروز (جمعه) ۲۶ شهریور ماه در توئیتی نوشت: ‌با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری‌های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ظرفیت‌های خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط و دبیرخانه سازمان شانگهای به کار می‌بندد تا فرآیند حقوقی و اداری عضویت در این سازمان در کوتاه ترین زمان به سرانجام برسد.