فردا/ فعال سیاسی اصولگرا گفت: ثبات بازار، کنترل وضع لجام گسیخته قیمت ها، آرامش بخشی به مناسبات بین المللی به ویژه همسایگان و لغو تحریم ها رویکردهایی هستند که دولت در کوتاه مدت قصد دارد به آنها بپردازد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تیم اقتصادی دولت سیزدهم را افرادی تشکیل می دهند که به نوبه خود در این حوزه صاحب سبک هستند، از این رو برخی کارشناسان هماهنگی بین آنها را خیلی سخت توصیف می کنند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگویی درباره هدف گذاری تیم اقتصادی دولت گفت: یکی از عمده مشکلات حال حاضر کشور موضوعات اقتصادی است و رئیس جمهور نیز در بیانات خود همواره این نوید را داد که برای معیشت مردم و رونق اقتصادی کشور کارهای اساسی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به هدف های اقتصادی دولت، افزود: سفره مردم به مسکن، گردش سرمایه، جهش تولید، کنترل تورم و ثبات بازار گره خورده است بنابراین دولت همه توان و تلاش خودش را در حوزه اقتصادی می کند و از همه نیروها و صاحب نظران با برنامه در این حوزه بهره می گیرد و به آنها نقش خواهد داد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: افرادی که هم اکنون در تیم اقتصادی دولت عضویت دارند همه صاحب نظرند و اندیشه های خوبی در حوزه اقتصادی دارند بنابراین یک تیم مقتدر اقتصادی در دولت مستقر شده اند و هدفمند جلو می روند. یکی یکی نیز آثار اقدامات آنها دارد نمایان می شود. از سیمان گرفته که قیمتش به یک چهارم کاهش یافت تا برخی کالاهای اساسی همچون مرغ و برنج که کاهش معنی‌داری را در قیمت آنها شاهد بودیم.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت برای مسکن، تجارت داخلی، تولید، حوزه مالی و پولی و غیره برنامه دارد و به تدریج آثار این برنامه ها خودش را در ثبات قیمت ها نشان می دهد، امیدواریم در ادامه نیز شاهد اشتغال زایی و بازگشت فعالیت های اقتصادی به روال طبیعی باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تیم اقتصادی دولت رئیسی در حوزه اقتصادی گفت: دولت در برنامه بلند مدت موضوع کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش پول ملی را در دستورکار دارد. ثبات بازار، کنترل وضعیت لجام گسیخته قیمت ها، آرامش بخشی به مناسبات بین المللی به ویژه همسایگان و لغو تحریم ها رویکردهایی هستند که دولت در کوتاه مدت قصد دارد به آنها بپردازد.