صدور حکم دیوان عالی کنیا درخصوص صدور مجوز ثبت سازمان همجنس گرایان دراین کشور، منجر به نارضایتی شدید مسلمانان این کشور شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، کمیته مسجد جامیا نایروبی، به نمایندگی از جامعه مسلمانان، بیانیه‌ای مطبوعاتی صادر کرد و اعلام کرد که این حکم "تکان‌دهنده، نامناسب و کاملا غیرقابل قبول است".

در این بیانیه نسبت به سیاستهای رسمی کنیا در قبال حمایت از گروههای همجنس گرا و سایر گروههای منحرف اخلاقی ، ابراز نگرانی شده است. عبدالباری حمید امام جماعت  مسجد جامع مسلمانان نایروبی نیزدر این خصوص اظهار داشت:"حکم دیوان عالی کنیا، آثار مخربی بر سنتهای مذهبی، فرهنگی و خانوادگی در این کشور خواهد داشت. این مناسبات اخلاقی طی قرنها بر جامعه کنیا حاکم بوده و بستر مناسبات اجتماعی این کشور را تشکیل داده است. اکثر مردم کنیا،به مسیحیت، اسلا و باورهای سنتی پایبند هستند. وجه مشترک همه این افراد، مخالفت با همجنس گرایی به عنوان یک عمل غیراخلاقی و جنایتکارانه است. این موضوع در جامعه کنیا قابل تحمل نیست. "

جامعه مسلمانان متعهد شده است که در برابر این حکم مقاومت کنند و از اعضای پارلمان خواسته اند تا قوانین شفافی برای جرم انگاری بیشتر روابط همجنس گراها  ارائه وتصویب کنند.