جم نجفی، میلیاردر ایرانی-آمریکایی، به زودی پیشنهادی را برای خرید تاتنهام به مالک فعلی این باشگاه ارائه خواهد کرد.

پس از مشیری و اقبالی: سومین مالک ایرانی در انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری از مالکان باشگاه‌های انگلیسی در چند سال اخیر اقدام به فروش سهام‌شان در این باشگاه‌ها کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این بار نوبت به تاتنهام رسیده است. 

فایننشال تایمز خبر داده که نجفی در حال مذاکره با کنسرسیومی متشکل از چند سرمایه‌گذار است و به زودی پیشنهادی رسمی برای خرید باشگاه تاتنهام به مالک و مدیر فعلی این باشگاه ارائه خواهد کرد. 

گفته می‌شود این میلیاردر ایرانی-آمریکایی نهایتا این پیشنهاد را تا دو هفته دیگر با جو لوییس، مالک تاتنهام، به همراه دنیل لوی، رییس این باشگاه، مطرح خواهد کرد و آماده است تا مبلغ هنگفت سه میلیارد و 750 میلیون دلار را برای خرید تاتنهام پرداخت کند. 

این روزنامه مدعی شده است که نجفی و کنسرسیوم مدنظر او قصد دارند 70 درصد از این مبلغ را بلافاصله پرداخت کنند و 30 درصد باقی مانده هم از سوی حامیان مالی آنها در کشورهای حوزه خلیج فارس و خصوصا ابوظبی پرداخت خواهد شد. 

هواداران تاتنهام به هیچ وجه از شرایط مدیریتی این باشگاه راضی نیستند و این فصل بارها نسبت به عملکرد لوی در راس این باشگاه اعتراض کرده‌اند. آنها معتقد هستند که نتایج نه چندان خوب تاتنهام در این فصل به دلیل عملکرد ضعیف مدیران و مالک این باشگاه است. 

آخرین باری که تاتنهام موفق شد در رقابتی به قهرمانی برسد به جام اتحادیه سال 2008 برمی‌گردد و این تیم از آن زمان تاکنون هرگز نتوانسته موفقیتی را در هیچ یک از رقابت‌های داخلی انگلیس یا رقابت‌های اروپایی تجربه کند. 

نجفی این شانس را دارد که به میلیاردر ایرانی دیگری تبدیل شود که تصمیم گرفته در لیگ برتر سرمایه‌گذاری کند. پیش از او نیز بهراد اقبالی به همراه تاد بولی و گروه کلیرلیک کپیتال مالکیت باشگاه چلسی را در اختیار گرفته بودند. فرهاد مشیری نیز دیگر ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس به حساب می‌آید که سال‌هاست مالک باشگاه اورتون است. 

 او همچنین مالکیت بخشی از سهام باشگاه بسکتبال فینیکس سانز را در اختیار دارد و به عنوان قائم مقام این باشگاه معروف حاضر در NBA نیز فعالیت می‌کند.