تیم ملی جوانان ایران با برتری برابر ویتنام از گروه خود در جام ملت‌های آسیا صعود خواهد کرد.

زنده: ۴۵ دقیقه تا سربلندی تیم ملی در بازی مرگ و زندگی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی فوتبال جوانان ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف ویتنام رفته و با یک گل از این تیم پیش افتاده است.

در بازی دیگر این مرحله، استرالیا به مصاف قطر رفته و نکته جالب اینکه هر چهار تیم هم شانس صعود به دور بعد را پیش از شروع بازی‌ها داشتند اما با توجه به نتایج شکل گرفته در نیمه اول حذف قطر قطعی است و رقابت برای صعود بین ایران و استرالیا و ویتنام خواهد بود.

در نیمه اول تیم ملی با یک گل ویتنام را شکست داد تا در رده دوم جدول قرار بگیرد و استرالیا هم به واسطه پیروزی پرگل برابر قطر در صدر جدول حضور دارد.

با توجه به قوانین تورنمنت مبنی بر اولویت بازی رودررو و احتمال وجود سه تیم شش امتیازی در پایان بازی‌های امروز، نقش تعیین‌کننده تفاضل گل و گل زده، ایران را بالاتر از ویتنام در رده دوم قرار خواهد داد.

در ادامه آخرین اتفاقات و احتمالات صعود از این گروه را با توجه به نتایج زنده بررسی خواهیم کرد؛

کادر فنی جوانان فوتبال ایران ترکیب زیر را برای این بازی حساس در نظر گرفتند:

ادیب زارعی، میلاد کر، محمدامین حزباوی، امین پیل علی، مرصاد سیفی، علیرضا عنایت زاده، مجتبی فخریان، علیرضا صفری، دنیال ایری،سعید سحرخیزان و حسین حاجی زاده

در حالی که تیم ملی با یک گل از ویتنام پیش بود،  وان خانگ دروازه زارع را باز کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود. ایران برای صعود باید برابر حریف خود به برتری برسد.

تا دقیقه شصت، نتیجه بازی ایران و ویتنام یک یک مساوی است و استرالیا با نتیجه ۴-۱ از قطر پیش افتاده. با این نتایج، ویتنام و استرالیا به دور بعد صعود خواهند کرد.

در دقیقه ۶۵ بازی فرصت گلزنی ایده‌آلی برای تیم ملی به وجود آمد که شوت صفری پس از کات‌بک سحرخیزان در دستان گلر آرام گرفت.

در دقیقه ۶۷ استرالیا گل پنجم را هم وارد دروازه قطر کرد تا دیگر کار صعود این تیم به مرحله بعدی قطعی باشد.

روی حرکت تماشایی امیررضا اسلام‌طلب در دقیقه ۷۵ و پاس در عرض او، سعید سحرخیزان با یک ضربه دقیق کپی گل ویتنام را به این تیم زد تا در حالی که استرالیا گل ششم را هم زده بود، ایران از حریف خود دو بر یک پیش افتاده و در آستانه صعود قرار بگیرد.