ترک اردوی فولاد از سوی جواد نکونام، غیرقابل پیش بینی ترین اتفاقی بود که می‌شد در فردای بازی پر سر و صدای لیورپول - رئال در آنفیلد انتظار داشت.

یک استعفای جنجالی: نکونام به این دلیل از فولاد رفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  "ورزش سه"، در حالی که طرفداران فوتبال هنوز در حال هضم نتیجه شگفت‌انگیز مسابقه لیگ قهرمانان اروپا در شب گذشته بودند، خبری شوک‌آور که از هتل محل اقامت فولاد به بعضی از رسانه‌ها درز کرده بود، کنجکاوی‌ها را برانگیخت: آیا واقعا جواد نکونام اردوی فولاد را ترک کرده است؟

این تصمیم انتحاری از سوی کاپیتان تیم ملی، دو روز پس از استعفایش در پایان مسابقه الفیصلی رنگ واقعیت به خود گرفت. در حالی که در تمام اوقات بعد از این استعفای شفاهی، انتظار می‌رفت فضا بین طرفین با توجه به حضور فولاد در لیگ قهرمانان آسیا و بازی با الهلال، رنگ و بویی دوستانه به خود بگیرد، اما حرف نکونام دو تا نشد و او روی تصمیم استعفایش ماند.

نکونام حالا برای بار دوم از فولاد جدا شده است. مرتبه اول در پایان یک مقطع یک فصل و نیمه همکاری و در شرایطی که حمیدرضا گرشاسبی مدیر عامل باشگاه بود و فولاد جام حذفی را فتح کرده بود و حالا در دوره مدیریت حمیدرضا رادکیا که جایگزین گرشاسبی‌ای شده که در این فصل سعی کرده بود حمایت کاملی از سرمربی‌اش به عمل بیاورد تا فولاد در این فصل نتیجه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد.

اما بعد از عبور از اولین مسابقه لیگ قهرمانان در قطر، نکونام به تصمیمی که از قبل گرفته بود، پایبند ماند و صبح امروز با یک پرواز مستقیم به ایران بازگشت. آن هم در شرایطی که در اولین واکنش، این اقدام او عملی غیرحرفه‌ای در ترک تیم در یک تورنمنت حساس تحلیل می‌شد. نکونام اما برای پافشاری روی این تصمیم، دلایل خاص خود را دارد.

جالب است بدانید که شب گذشته افراد بسیاری با وی در این زمینه صحبت کردند و سعی کردند که او را از تصمیم خود منصرف کنند، اما نکو که به شدت از شرایط باشگاه در یکی، دو ماه گذشته ناراضی است، در نهایت تصمیم خود را علنی کرد؛ تصمیمی که ممکن است بهای سنگینی هم برای او داشته باشد و او با به جان خریدن همه این مسائل در آستانه حساس‌ترین بازی زندگی حرفه‌ای خود در دوران مربیگری‌ دست به این اقدام زده است.

نکونام سپس امروز صبح با انتشار یک بیانیه مهربانانه و صحبت به بازیکنان و هواداران فولاد، سعی کرد شرایط را کمی تلطیف کند و بیش از این به جو پیش آمده دامن نزند؛ جوی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در قطر، تنها مختص این تیم ایرانی است و الا سه تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا، در سکوت و با تمرکز کار خود را برای پیروزی در دو مسابقه سرنوشت‌ساز فردا انجام می‌دهند.

جالب است بدانید که بعد از انتشار خبر استعفای نکونام، بسیاری این موضوع را به حضور احتمالی او در تیم ملی ربط دادند، اما با وجود شانسی که نکونام به صورت بالقوه برای این پست دارد، بعید است که چنین اتفاقی رخ بدهد و این مسئله عامل جدایی‌اش بوده باشد، چرا که نکونام هر چقدر هم حساب‌گر باشد، از چنین مسیری به تیم ملی ملی نخواهد رفت، چون در آن صورت فرصت را برای قضاوت‌های تند باز خواهد کرد.

مسلما او به واسطه اختلافات شدید و مسائل حل نشدنی فی ما بین و مطرح شدن برخی اظهارنظرها و شاید دریده شدن پرده بین خودش و مدیران باشگاه، این تصمیم را نهایی کرده و با وجود جلسه‌ای که شب گذشته در غیاب مدیر عامل و با مدیران عالی رتبه باشگاه و کارخانه انجام شد، در نهایت قانع نشد که به صندلی خودش در فولاد برگردد و چوب را فعلا به دست حمید رجبی داد تا او در مسابقه بسیار حساس الهلال، تیم را هدایت کند.

مسئله‌ای که بین نکونام و فولاد پیش آمده، در شرایطی به رازگشایی کامل خواهد رسید که طرفین به صورت دقیق از آنچه که بین‌شان گذشته، پرده بردارند. البته مشخص است که هیچکدام این کار را نخواهند کرد و احتمالا فولاد شروع جدید خود در فوتبال ایران را که احتمالا در لیگ برتر خواهد بود، با یک مربی تازه آغاز خواهد کرد؛ مربی‌ای که شاید یک اسم بزرگ ایرانی باشد و شاید هم فولادی‌ها به سمت انتخاب یک چهره خارجی بروند.

البته در حال حاضر بیش از هر چیز، به فردی احتیاج است که فضای آرامی را در این باشگاه پرستاره حاکم کند. مربی‌ای که بعد از دوره یک ماهه پرتنش فولاد، بتواند یک جبهه متحد برای باشگاهی ایجاد کند که هنوز شانس صعود در لیگ و فتح جام حذفی را در ادامه مسابقات دارد.

در این شرایط اگرچه کمتر کسی برای فولاد در دیدار مقابل الهلال پرستاره شانسی قائل است، اما شاید شاگردان سابق نکونام، غیرممکن را در این بازی ممکن کنند که در این صورت، اتفاق جالبی در فوتبال ایران رخ خواهد داد.