تیم فوتبال منچسترسیتی با تساوی ۱-۱ در آلیانز آرنا به مرحله نیمه نهائی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

نیمه‌نهایی وحشیانه: سیتی - رئال مادرید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بایرنی‌ها امشب شروعی خوب و تهاجمی در ورزشگاه خانگی داشتند اما در نهایت دوباره مغلوب تیزچنگی و فرصت‌طلبی ارلینگ هالند و هافبک تغذیه‌کننده او، کوین دی‌بروینه، شدند.

در شرایطی که سیتی در نیمه اول توسط هالند، یک پنالتی از دست داده بود و می‌شد انتظار داشت که بایرن از این موضوع روحیه بگیرد، اما این سیتی بود که در نیمه دوم و روی یک ضدحمله پس از حمله بسیار خطرناک بایرن، روی اشتباه و لیز خوردن اوپامکانو گل اول بازی را به ثمر رساند و کار را در آلمان تمام کرد.

بایرن که در طول مسابقه تلاش زیادی برای گلزنی به تیم گواردیولا کرد، در نهایت با پنالتی جاشوا کیمیچ در دقیقه ۸۳ به گل رسید، اما این نتیجه سه گل برای رفتن به وقت اضافه کم داشت.

حالا سیتی باید خود را آماده دیدار با رئال مادرید کند؛ مسابقه‌ای که به نظر می‌رسد گواردیولا به اندازه کافی برای آن تمرین کرده و این‌ بار آماده یک نبرد واقعی است.

در این مطلب، رویدادهای مهم بازی زیبا و پرهیجان بایرن و سیتی را مرور خواهید کرد:

اعتراض‌های مکرر توماس توخل نیز کار دستش داد و این سرمربی آلمانی در دقیقه ۸۵ با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد.

بایرن مونیخ در دقیقه ۸۱ روی تلاش سادیو مانه و هند پنالتی آکانجی، ضربه پنالتی‌ای به دست آورد که توانست بالاخره اولین گل خود را وارد دروازه سیتی کند. آنها برای کشاندن بازی به وقت‌های اضافه باید در هفت دقیقه سه گل وارد دروازه حریف سرسخت خود کنند که تقریبا امکانی برای این موضوع وجود ندارد.

کوین دی‌بروینه با پیروزی در دوئل تک به تک مقابل لئون گورتزکا موفق شد پاس تک گل این مسابقه را به نام خود ثبت کند. حرکت او در ریکاوری توپ و دور زدن هافبک‌های بایرن عالی بود.

هالند بعد از باز کردن دروازه بایرن که به نوعی جبران پنالتی‌اش نیز بود، هواداران ورزشگاه آلیانز آرنا را به سکوت دعوت کرد که این حرکت با واکنش هواداران همراه بود.

در دقیقه ۵۷، بایرن مونیخ فرصت فوق‌العاده‌ای را مقابل دروازه سیتی از دست داد تا توپ برگشتی روی بازی‌سازی دی‌بروینه و پاس او به هالند و دوباره اشتباه اوپامکانو با نفوذ مهاجم نروژی در محوطه جریمه، تبدیل به اولین گل این مسابقه بشود.

توماس توخل پس از سوت پایان بازی در نیمه اول، با اشاره به چشم‌هایش به قضاوت داور مسابقه اعتراض شدیدی کرد. احتمالا اعتراض او به فرصتی بود که در ثانیه‌های آخر روی دروازه سیتی به وجود آمد و ضربه پشت پای لروی سانه پس از برخورد به دست روبن دیاز راهی به دروازه سیتی نیافت.

 

عکس‌العمل و فریاد دی‌لیخت بعد از هدر رفتن پنالتی ارلینگ هالند.

ارلینگ هالند در دقیقه ۳۶ پنالتی بادآورده روی خطای هند اوپامکانو را با ضربه‌ای محکم از بالای دروازه بایرن به اوت زد. او با ضربه محکم به زیر توپ، بهترین شانس سیتی در این مسابقه را به آسمان فرستاد تا بایرنی‌ها نفس راحتی بکشند.

یک جنجال بزرگ در دقیقه ۱۸ بازی؛ در حالی که ارلینگ هالند در شرایط آفساید رو به دروازه بایرن بود، تماس کوچک او با اوپامکانو منجر به تصمیم داور در اخراج مدافع مرکزی بایرنی‌ها شد. البته با VAR، این تصمیم برگشت، اما نکته اینجا بود که در آفساید بودن هالند واضح‌تر از آن بود داور چنین مکثی در بازی بدهد. اعتراض شدید اوپامکانو و سپس توخل، در نهایت منجر به پس گرفته شدن کارت قرمز و البته دادن یک کارت زرد به سرمربی بایرنی‌ها شد. این یک کابوس چند لحظه‌ای برای بایرن مونیخ بود که اگر ده‌نفره می‌شد، تمام امیدش را برای بازگشت و پیروزی در مسابقه از دست می‌داد.

جدال بزرگ دو تن از بهترین سرمربیان جهان؛ تومال توخل مسابقه را با شور و حال و تم اعتراض به داوری آغاز کرد و گواردیولا مثل همیشه با شور و حال مشغول هدایت بازیکنان در محوطه فنی و دستورات تاکتیکی به آنهاست.

منچسترسیتی با همان ترکیب بازی رفت و با حضور چهار مدافع کامل، مقابل بایرن قرار گرفت. آنها قصد دارند همان بازی سریع و انتقالی را در مونیخ به نمایش بگذارند.

بایرن با تغییراتی نسبت به بازی رفت، مسابقه انتقامی را با سیمایی تهاجمی آغاز می‌کند. یک شماره ۹ کلاسیک در ترکیب و ژوائو کانسلو جانشین گنابری. آنها در انتظار اولین گل مسابقه هستند.

این هم ژائو کانسلو و نیایش ابتدایی مسابقه برای پاسخ به هو شدن از سوی هواداران سیتی. این می‌تواند مهمترین بازی دوران حرفه‌ای او باشد.

این پسربچه هوادار بایرن است، اما تلاش می‌کند که پیراهن ارلینگ هالند را در پایان بازی از او بگیرد. لباسی که می‌تواند یک یادگاری بزرگ از این مسابقه خاص باشد.

آخرین روحیه‌دادن‌ها پیش از آغاز مسابقه. برای بازی امشب باید قوی‌ترین و شجاع‌ترین باشید.

این هم اولیور کان، رئیس باشگاه بایرن مونیخ، که قبل از مسابقه با تلویزیون یوفا مصاحبه می‌کند. او سال‌ها بعد از بازنشستگی هنوز آنقدر جذاب هست که عکاسان برایش سر و دست بشکنند.

دروازه‌بانان بایرن و سیتی در بازی رفت چندان بد کار نکردند، اگرچه یان زومر به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ادرسون امشب باید در بهترین فرم باشد.

سادیو مانه در مخمصه بدی گیر کرده است. او یک بازیکن فوق‌العاده و استثنایی در لیورپول بود که در بایرن مونیخ یک‌باره جادوی خود را از دست داد. مانه پس از سکونشینی در بازی هوفنهایم امشب از روی نیمکت بازی را دنبال خواهد کرد، اما شاید به کمکش نیاز باشد و حضورش در زمین گره‌گشا؛ در این صورت یک پایان پس از درگیری هفته گذشته برایش رقم خواهد خورد.

هوای آلیانز آرنا بارانی است، اما نه به آن شدت مسابقه رفت در شهر منچستر و بادی که به ضرر بایرنی‌ها می‌وزید.

کاپیتان سیتی و کاپیتان تیم ملی آلمان؛ یک بازیکن ممتاز و موثر که دیشب از تصمیم بایرن در عقد قرارداد توماس توخل تعریف کرده و گفته بود: «آنها حتما ثمره این تصمیم را خواهند دید.»

خط حمله بایرن در مسابقه امشب در غیاب سرج گنبری، سادیو مانه و توماس مولر با کومان، سانه، موسیالا و چوپو موتینگ که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، آرایش خواهد یافت. بایرنی‌ها تصویر او را روی اعلان رسمی ترکیب خود قرار داده‌اند تا این مهاجم کامرونی با روحیه بیشتری در میدان حاضر باشد.

دو تصویر جالب از توماس توخل. او پیش از آغاز مسابقه آماده یک فلش اینترویو می‌شود و سپس پله‌های راهروی آلیانز را تند و تند بالا می‌رود تا در رختکن آخرین توصیه‌ها را به شاگردانش بکند.

آثار ضرب و جرح روی لب لروی سانه، ستاره بایرن، هنوز از بین نرفته است. او اما بی‌توجه به عکاسان از تونل ورزشگاه آلیانز وارد رختکن شد. سانه یکی از بهترین بازیکنان بایرن در بازی رفت بود و امشب هم امیدهای بسیاری به اوست.

لوتار ماتئوس هم اینجاست. بمب‌افکن سابق خط حمله بایرن مونیخ که در دو دوره طولانی به عنوان هافبک و البته مدافع در جمع بایرنی‌ها حضور داشته و شکست و پیروزی‌های زیادی را تجربه کرده است. او مفسری صریح و پرحرارت است و اگر بایرن به دور بعد نرود، پوست بعضی‌ها را خواهد کند.

کوین دی‌بروینه آس خط هافبک منچسترسیتی، با این تمرکز خود را به رختکن تیمش رساند تا آماده تاخت و تاز روی چمن مخملی آلیانز باشد.

برای روزنامه بیلد، نیمکت‌نشینی توماس مولر قابل توجه‌ترین تصمیم تاکتیکی سرمربی بایرنی‌ها برای این مسابقه است. ستاره باتجربه بایرن در بازی رفت در زمین حاضر بود و امروز روی نیمکت نظاره‌گر تلاش هم‌تیمی‌ها خواهد بود تا زمانش برسد.

پیراهن شماره 9 متعلق به ارلینگ هالند، مرتب و تاخورده در رختکن سیتی. هالند تجربه زیادی از حضور در ورزشگاه آلیانز دارد. او زمانی به عنوان مهاجم تیم دورتموند در این ورزشگاه حضور می‌یافت. البته شاید هنوز آنقدر ستاره نبود که امروز هست.

میشائیل بالاک هم اینجاست. او به عنوان مفسر اسکای در آلیانز آرنا حضور دارد. ورزشگاه باشگاهی که او بخش زیادی از هویت فوتبالی خود را در آنجا به دست آورده است. بالاک غم بزرگ زندگی را پشت سر گذاشته و امشب تحولات این بازی را زیر نظر خواهد داشت.

رختکن دو تیم بایرن مونیخ و منچسترسیتی در آلیانز آرنا. همه‌چیز آماده انجام مسابقه‌ای که شاید جزء کلاسیک‌ها و تاریخی‌ها باشد.