یک فعال سیاسی گفت: خاطرات و سوابق فعالیت مشترک بین نسلی در یک اردوگاه سیاسی، در ایام انتخابات شکل می گیرد اما غیبت اصلاح طلبان در چند انتخابات باعث شد شکاف نسلی در جریان اصلاحات به وجود آید، لذا لیدرهای نسل جدید و قدیم این جریان دیگر زبان همدیگر را نمی فهمند.

فلاحت پیشه: لیدرهای نسل جدید و قدیم اصلاحات دیگر زبان همدیگر را نمی‌فهمند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک فعال سیاسی گفت: خاطرات و سوابق فعالیت مشترک بین نسلی در یک اردوگاه سیاسی، در ایام انتخابات شکل می گیرد اما غیبت اصلاح طلبان در چند انتخابات باعث شد شکاف نسلی در جریان اصلاحات به وجود آید، لذا لیدرهای نسل جدید و قدیم این جریان دیگر زبان همدیگر را نمی فهمند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اصلاحات به چالشی بزرگ تبدیل شده است. انشقاق هایی بزرگ و عمیق در بدنه این جریان وضعیتی را پدید آورده است که گویی کسی صدای دیگری را نمی شنود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با فردا درباره وقوع دوقطبی صندوق محور-جامعه محور در جریان اصلاحات گفت: اصلاح طلبان روز به روز حضور تشکیلاتی خودشان را در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کمتر کردند. از این رو کاندیداهای اصلاح طلبی هم که در انتخابات حضور می یابند براساس تصمیم فردی وارد میدان شده اند.

وی با بیان اینکه بخش عمده قهر سیاسی نخبگان کشور دلیل دوطرفه ای دارد افراط از یک سمت و تفریط از سمت دیگر، افزود: یک زمانی اصلاح طلبان دچار رفتارهای افراطی شدند و در طرف مقابل نیز برخورد افراطی با اصلاح طلبان صورت گرفت چون بودند اصلاح طلبانی که می توانستند در مجلس و دولت حضور پیدا کنند اما این فرصت را از دست دادند.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در یک نظام سیاسی که هر دو سال یک بار انتخابات برگزار می شود به طور طبیعی این امکان دوجانبه باید برای حضور گسترده تر فراهم می شد چون بهره مشارکت گسترده مردم در انتخابات به خود نظام می رسد.

وی ادامه داد: از مشکلاتی که برای جریان اصلاحات به وجود آمد، این بود که یک شکاف نسلی عمده در این جریان به وجود آمد. آقای بهزاد نبوی و سایر نسل اولی های جریان اصلاحات با نسل جدیدی مواجه شدند که خاطرات و سوابق فعالیت مشترک با این نسل ندارند یا خیلی کمرنگ است.  

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: خاطرات و سوابق فعالیت مشترک بین نسلی در یک اردوگاه سیاسی، در ایام انتخابات شکل می گیرد اما غیبت اصلاح طلبان در چند انتخابات باعث شد شکاف نسلی در جریان اصلاحات به وجود آید، لذا لیدرهای نسل جدید و قدیم این جریان دیگر زبان همدیگر را نمی فهمند. اینکه در نهایت کدام گروه جریان اصلاحات را براساس نظر خودش جهت می دهد، بخش عمده اش بستگی به عملکرد دستگاه های نظارتی در انتخابات دارد.

فلاحت پیشه افزود: اگر فضای انتخابات بازتر شود، زمینه برای عملی شدن نظرات جریان سنتی جریان اصلاحات در کشور فراهم تر می شود چون کاندیداهایی در صحنه خواهند بود که جریان اصلاحات آنها را تحت حمایت قرار دهد ولی اگر فضای بسته ای شکل بگیرد و آن دسته از اصلاح طلبانی هم که با تصمیم شخصی حضور پیدا کردند آنها هم از عرصه سیاسی دور شوند، عملا زمینه برای کسانی محیا می شود که در جریان اصلاحات دوگانه جامعه-صندوق را مطرح می کنند و این جریان را به سمت حرکت های غیرانتخاباتی سوق می دهند.