بیانات امروز مقام معظم رهبری در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» توسط شاخه نظامی این جنبش علیه رژیم اشغالگر قدس بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی به دنبال داشت.

بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب درباره فلسطین در رسانه‌های خارجی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بیانات امروز مقام معظم رهبری در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» توسط شاخه نظامی این جنبش علیه رژیم اشغالگر قدس بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی به دنبال داشت.

بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و بیانات ایشان درباره عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت.

 صبح شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران ادامه یافت و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مدعی نقش ایران در انجام شدن این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند.

مقام معظم رهبری در سخنرانی امروز خود درباره این اقدام جنبش مقاومت فلسطین بیان کردند: در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.

ایشان با قدردانی از این اقدام مقاومت فلسطین گفتند: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بیان کردند: اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.

رهبر معظم انقلاب در واکنش به حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی درباره این درگیری بیان کردند: دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته. دیگران هم کمکش میکنند. رسانه‌های دنیای استکبار کمکش میکنند، این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ی غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیستها. او مظلوم است؟ هرچه این رژیم غاصب هست، مظلوم نیست. ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست. ظالم است. هیچ کس نمیتواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد.

حضور رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح در دانشگاه امام علی‌(ع)

ایشان در ادامه تاکید کردند: این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلم مضاعف خودش ادامه بدهد. حمله به غزه، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیرنظامیان، قتل‌عام و کشتار دستجمعی مردم غزه. این مظلوم‌نمایی دستاویزی است برای اینکه باز بتواند این جنایت را چند برابر کند. با مظلوم‌نمایی میخواهد این جنایات خودش را توجیه کند. این هم یک محاسبه‌ی غلط است. بدانند سران و تصمیم‌گیران رژیم غاصب و حمایت‌کنندگانشان که همین کار بلای بزرگتری بر سر آنها خواهد آورد. بدانند واکنش این ظلمها سیلی سنگین‌تری بر رخسار زشت آن‌هاست.

خبرگزاری رویترز با تیتر «رهبر ایران می‌گوید تهران پشت حمله حماس به اسراییل نبود»، به بازتاب بیانات ایشان پرداخته و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، عالی‌ترین مقام ایران روز سه‌شنبه گفت که تهران در حمله آخر هفته(شنبه گذشته) حماس علیه اسراییل نقش نداشته است.

رویترز شکست «جبران‌ناپذیر» نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را نیز در بیانات ایشان مورد توجه قرار داد.

این خبرگزاری با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: «این زلزله ویرانگر برخی ساختارهای مهم (در اسراییل) را ویران کرده است که به آسانی مرمت نخواهد شد. عملکرد خود رژیم صهیونیستی مقصر این فاجعه است.»

روزنامه فایننشال تایمز نیز با تیتر «رهبر ایران ارتباط با حمله به اسراییل را رد کرد»، درباره سخنرانی امروز ایشان نوشت، «آیت‌الله علی خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران، روز سه‌شنبه گفت کسانی که حکومت ایران را به حمله حماس به اسراییل مرتبط می‌کنند دچار محاسبه غلط شده‌اند، حتی اگر ایران به حمایت از فلسطین و مبارزه آن» علیه رژیم اسراییل ادامه دهد.»

این روزنامه نیز بیانات ایشان درباره شکست «غیرقابل جبران» دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد.

پایگاه خبری عرب‌نیوز نیز با بازنشر گزارش خبرگزاری رویترز در این باره، بیانات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.

خبرگزاری فرانسوی ای‌اف‌پی نیز در این باره نوشت:« آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران، روز سه‌شنبه، هرگونه دست داشتن ایران در حمله غافلگیرانه حماس در آخر هفته(شنبه گذشته) علیه رژیم صهیونیستی را علیرغم حمایت از این گروه شبه‌نظامی فلسطینی رد کرد.»

ای‌اف‌پی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: «حامیان رژیم صهیونیستی و برخی افراد در رژیم اشغالگر شایعاتی در دو-سه‌ روز گذشته پراکنده‌اند، از جمله این که جمهوری اسلامی ایران پشت این اقدام بوده است. آن‌ها اشتباه می‌کردند.»

روزنامه هندوستان تایمز نیز با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره خسارات واردآمده به رژیم صهیونیستی در پی این حمله نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران، روز سه‌شنبه، گفت که اسراییل با شکستی جبران‌ناپذیر مواجه شده است.»

این روزنامه همچنین نوشت که «رهبر ایران گفت به فلسطین و حامیان فلسطین افتخار می‌کند اما دست داشتن ایران در حمله روز شنبه حماس علیه اسراییل را رد کرد که به کشته شدن صدها اسراییلی و افراد خارجی منجر شد.»

بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین در رسانه‌های خارجی

عملیات طوفان الاقصی

خبرگزاری هندی ای‌ان‌آی نیز با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که گفته بودند رژیم صهیونیستی در پی این حمله با شکست نظامی و اطلاعاتی «جبران‌‍ ناپذیری» روبه‌رو شده است، به نقل از ایشان نوشت: «کسانی که می‌گویند رخداد بزرگ اخیر کار غیرفلسطینی‌ها است، محاسبه غلطی دارند.»

پایگاه خبری پاکستانی اردوپوینت نیز با مورد توجه قرار دادن سخنرانی امروز  مقام معظمر رهبری نوشت: «آیت‌الله علی خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران، روز سه‌شنبه، هرگونه نقش ایران در حمله غافلگیرانه حماس در آخر هفته(شنبه گذشته) علیه رژیم صهیونیستی را علیرغم حمایت قوی از این گروه شبه نظامی فلسطینی رد کرد.»

این پایگاه خبری همچنین به نقل از ایشان نوشت: «حامیان رژیم صهیونیستی و برخی افراد در این رژیم اشغالگر شایعاتی در دو-سه‌ روز گذشته پراکنده‌اند، از جمله این که جمهوری اسلامی ایران پشت این اقدام بوده است. آن‌ها در اشتباه هستند.»

اردوپوینت با پرداختن به ادامه بیانات ایشان در این باره به نقل از ایشان نوشت: «البته ما از فلسطین دفاع می‌کنیم. ما از مبارزات دفاع می‌کنیم.»

روزنامه آمریکایی نیویورک پست نیز در این باره نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای، عالی‌ترین مقام ایران، روز سه‌شنبه گفت که تهران در حمله آخر هفته(شنبه گذشته) حماس به اسراییل نقشی نداشته است.»

این روزنامه اشاره ایشان به شکست «جبران‌ناپذیر» نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بر اثر این حمله را نیز مورد توجه قرار داد.

نیویورک پست در ادامه، بیانات ایشان در حمایت از مبارزات مقاومت فلسطین را نیز مورد توجه قرار داده و به نقل از ایشان نوشت: «ما دستان کسانی را می‌بوسیم که این حمله را علیه رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کردند.»

پایگاه خبری-تحلیلی صهیونیستی جوییش نیوز سیندیکت نیز با تیتر «ایران: ما دستان فلسطینی‌هایی را می‌بوسیم که این حمله علیه اسراییل را برنامه‌ریزی کردند» بیانات امروز مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.

این پایگاه خبری صهیونیستی در ادامه به بیانات ایشان درباره ویرانگر بودن این حمله، اشاره کرده و نوشت: این زلزله ویرانگر  برخی ساختارهای مهم(در اسراییل) را از بین برد که به آسانی بازسازی نخواهد شد. عملکرد خود رژیم صهونیستی مقصر این فاجعه است.»

روزنامه فرانسوی فیگارو نیز با تیتر «آیت‌الله خامنه‌ای دست داشتن ایران در حمله حماس علیه اسراییل را رد کرد» بیانات امروز ایشان درباره عملیات جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد.

فیگارو نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای، عالی‌ترین مقام ایران، روز سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر، دست داشتن کشورش در حمله گسترده روز شنبه حماس علیه اسراییل را رد کرده و در عین حال، بر حمایت ایران(از مقاومت فلسطین) تاکید کرد.»