ایسنا/ رسانه ها و مطبوعات بین المللی بخش‌های مختلف بیانات دیروز مقام معظم رهبری را در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت جدید، مورد توجه قرار دادند.

بازتاب سخنان رهبرانقلاب در مطبوعات و رسانه‌ های بین المللی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنان دیروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت جدید بازتاب گسترده ای در مطبوعات و رسانه های بین المللی داشت.   

خبرگزاری فرانس ۲۴ با بازنشر بخش‌هایی از بیانات ایشان درباره سیاست های دولت آمریکا نوشت: در پشت پرده سیاست خارجی آمریکا، گرگی درنده است که گاهی به شکل یک روباه حیله گر در می آید.  

این شبکه فرانسوی همچنین نوشت: رهبر ایران در سخنانشان از رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران خواستند اعتماد لطمه دیده مردم به دولت را «ترمیم» کند. 

فرانس ۲۴ در ادامه به نقل از ایشان نوشت: «جلب اعتماد مردم یک سرمایه بزرگ برای دولت است که متاسفانه کمی لطمه دیده است. شما باید این را جبران کنید» و راه های رسیدن به آن اطمینان یافتن از این است که «گفتار و کردار» مقامات برای تحقق وعده ها یکی شود. 

شبکه ی هندی ان. دی. تی وی نیز درباره بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله سید علی خامنه ای، روز شنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متهم به مطرح کردن همان خواسته های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مذاکرات احیای توافق هسته ای کردند. 

این شبکه به نقل از مقام معظم رهبری و با ذکر منبع پایگاه رسمی اینترنتی ایشان نوشت: دولت فعلی آمریکا هیچ فرقی با دولت قبلی آن ندارد چون آنچه از ایران در زمینه مسئله هسته ای می خواهد، در گفتار متفاوت است اما در واقع همان خواسته های ترامپ را دارد. 

در ادامه گزارش ان. دی تی وی به نقل از ایشان آمده است: آمریکایی ها واقعا در زمینه مسئله هسته‌ای هیچ شرمی ندارند و با وجود این که از برجام(توافق هسته ای) خارج شده اند، حالا جوری حرف می زنند و خواسته هایی دارند که انگار این (ایران) بوده است که از برجام خارج شده. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با پرداختن به جنبه هایی از سخنان امروز مقام معظم رهبری، در گزارشی نوشت: آیت الله سید علی خامنه ای، روز شنبه در یک رشته توییت دولت بایدن را پس از آن که او مطرح کرده بود ممکن است در صورت شکست دیپلماسی هسته ای با تهران «اقدامات دیگری» را بررسی کند، به باد انتقاد گرفتند. 

هاآرتص همچنین در گزارشش درباره بیانات امروز رهبر انقلاب نوشت: «در پشت پرده سیاست خارجی آمریکا یک گرگ درنده است که گاهی تبدیل به یک روباه حیله گر می شود». رهبر ایران همچنین تاکید کرد که هیچ تفاوتی در ریاست جمهوری بایدن و ترامپ وجود ندارد. 

شبکه قطری الجزیره نیز با پرداختن به بخش‌هایی از بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت جدید نوشت: آیت الله خامنه ای از رفتار «بی شرمانه» آمریکا درباره توافق هسته ای شدیدا انتقاد کرده و گفت، رفتار دولت آمریکا طوری است که انگار ایران توافق را ترک کرده است، در حالی که خود آمریکا به طور یک جانبه در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شد و تحریم های سختی را علیه ایران اعمال کرد. 

الجزیره ادامه داد: رهبر ایران از امضا کنندگان اروپایی توافق هسته ای نیز انتقاد کرده و گفت، «آن ها هم مانند آمریکا هستند، در لفظ همیشه مطالبه گرند، انگار این ایران بوده است که مدت ها مذاکرات را به سخره گرفته و در آن کارشکنی کرده». 

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در گزارشی در این باره نوشت: رهبر ایران بر اهمیت سیاست خارجی تاکید کرده و ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی را مورد توجه قرار دادند. ایشان تأکید کردند که توسعه تجارت خارجی با کشورهای بسیاری در جهان و به طور عمده ۱۵ کشور همسایه ضرورت دارد. 

آناتولی همچنین به بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره تحولات افغانستان پرداخته و به نقل از ایشان نوشت: آمریکا هیچ قدمی در راستای پیش رفت افغانستان برنداشته است. از نظر پیش رفت، افغانستانِ امروز اگر نسبت به ۲۰ سال پیش عقب تر نباشد، جلوتر  نیست. منشا این بحران در افغانستان، آمریکا است. 

این خبرگزاری همچنین درباره درباره سیاست های آمریکا در قبال توافق هسته ای و مذاکرات احیای این توافق به نقل از ایشان نوشت: آمریکایی ها در زمینه توافق هسته ای رفتار بسیار بی شرمانه ای را نشان دادند و علیرغم این که از دیدگاه همه آن ها بودند که به طور یک جانبه از توافق خارج شدند، خواسته هایی را مطرح کردند که انگار ایران از توافق خارج شده بود. آن ها مذاکرات را به سخره گرفتند و اروپایی ها هم مانند آمریکا رفتار کردند.