کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد که روسیه فهرستی از دارایی‌های دیگر کشورها فراهم کرده که می‌تواند به‌عنوان عمل متقابل، آن‌ها را ضبط کند.

روسیه غرب را تهدید کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که در واکنش به تصرف دارایی‌های روسیه در کشورهای غربی، مسکو فهرستی از دارایی‌های این کشورها تهیه کرده تا به‌عنوان اقدام متقابل، آن‌ها را تصرف کند.

در روز پنجشنبه روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا اعلام کردند که نسبت به پیشنهاد واشنگتن برای ضبط دارایی‌های روسیه با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار مردد بوده و نیاز دارند تا ابتدا جنبه قانونی این امر را بررسی کنند.

پسکوف گفت: البته فهرستی از دارایی‌های خارجی وجود دارد که مسکو می‌تواند آن‌ها را ضبط کند. ما از غیرقابل‌پیش‌بینی بودن طرف مقابل مطلع هستیم و از تمایل آن‌ها برای زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و حتی قوانین خودشان، آگاهی داریم. از تمایل آن‌ها به خودتخریبی هم اطلاع داریم؛ تخریب نظام اقتصادی مدرن و اصل مصونیت دارایی‌ها از تعرض.

او با اشاره به این موارد، ادامه داد: در نتیجه، ما راه‌هایی برای اقدام متقابل اندیشیده‌ایم و کاری را انجام می‌دهیم که بیشترین سود را به منافع خود برسانیم. چنین اقداماتی (از سوی غرب) تبعاتی بسیار، بسیار جدی در پی خواهد داشت.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت که تصرف دارایی‌هایی که روسیه در خارج از مرزهای خود دارد، اقدامی غیرقانونی بوده و می‌تواند تبعات مخربی داشته باشد؛ از جمله آسیب به اقتصاد جهانی.