یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت:اگر ترامپ برنده انتخابات شود، نسبت آمریکا با ایران هم تهاجمی‌تر خواهد شد و دوره‌ای در تنش را شاهد خواهیم بود.

ترامپ رئیس‌جمهور شود جهان قطبی‌تر و پرچالش‌تر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اکنون دیگر مشخص است که دو نامزد نهایی انتخابات آمریکا دونالد ترامپ و جو بایدن هستند. در این شرایط پرسش آن است که چه تفاوتی برای دنیا وجود دارد که بایدن رئیس‌جمهور شود یا ترامپ؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در اکثر ایالت‌های آمریکا نامزدهای نهایی مشخص شده‌اند و دیگر می‌شود گفت که دو نامزد نهایی در انتخابات آمریکا دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن، از حزب‌دموکرات هستند‌. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ از محبوبیت بیشتری نسبت به بایدن در جامعه آمریکا برخوردار است و این احتمال به طور جدی وجود دارد که او برنده انتخابات شود. البته هر دو نامزد در صدد جذب هرچه بیشتر حمایت لابی‌های صهیونیستی هستند که این موضوع هم می‌تواند بر نتیجه انتخابات تأثیرگذار باشد ولی به هر حال بایدن باتوجه به اوضاع جسمانی و سن‌اش مورد انتقاد بسیاری از افراد در آمریکاست».

او ادامه داد: «اگر ترامپ بار دیگر در رئیس جمهور آمریکا شود، حتما تنش در سطح جهانی افزایش می‌یابد به ویژه در خاورمیانه با توجه به جنگ غزه و در جنگ اوکراین و روسیه و به نظر می‌رسد چالش‌ها و قطب‌بندی‌‌های جدیدی در عرصه بین‌المللی شکل می‌گیرد. نسبت آمریکا با ایران هم تهاجمی‌تر خواهد شد و دوره‌ای در تنش را شاهد خواهیم بود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «سیاست کلان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در حوزه رژیم صهیونیستی یکی است و آنها همه‌جانبه در صدد تأمین امنیت این رژیم هستند اما در حوزه داخلی برای مردم آمریکا تفاوت زیادی دارند؛ از جمله اینکه بخش سفیدپوست آمریکا که عمدتا نژادپرست‌اند تصور می‌کنند بایدن از جایگاه آمریکا در دنیا دفاع نکرده است و تمایل دارند که بار دیگر ترامپ رئیس‌جمهور شود‌ و مسائل متعدد دیگر».

هانی‌زاده در پایان گفت: «در هر حال در شرایط کنونی کفه آراء به سمت ترامپ است که همان‌طور که گفته شد اگر او رئیس‌جمهور آمریکا شود باید منتظر تنش‌های زیادی در سطح بین‌المللی باشیم».