بذرافشان از افزایش حجم فروش طلا و سکه خبر داد و گفت: باتوجه به کاهش درآمد‌ها و وضعیت بد اقتصادی، نه تنها تقاضا برای خرید کم شده است بلکه اخیرا شاهد افزایش حجم فروش طلا و سکه‌های خانگی هم بودیم.

قیمت طلا در دولت جدید چقدر می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به گزارش خبر آزاد نادر بذرافشان  درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در آخرین هفته تیر ماه بیان کرد: در طول این هفته ارزش اونس جهانی حدود هفت دلار افزایش یافت اما با توجه به افت نرخ ارز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار‌ داخلی بودیم و در مقایسه با دیروز هم بهای طلای ۱۸عیار حدود ۱۲هزار، سکه امامی ۱۵۰هزار و انواع دیگر سکه ۷۰هزار تومان ارزان شده است.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی مجدد بازار طلا تحت تاثیر تشدید بیماری کرونا اظهار کرد: از ابتدای امسال به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، مذاکرات برجام و انتخابات ریاست جمهوری تقاضا برای خرید طلا و سکه پایین بود، اما از حدود ۱۰روز پیش تحت تاثیری تعطیل‌ها و عقب‌نشینی بسیاری از خریداران رکود بازار طلا تشدید شده است.

بذرافشان از افزایش حجم فروش طلا و سکه خبر داد و گفت: باتوجه به کاهش درآمد‌ها و وضعیت بد اقتصادی، نه تنها تقاضا برای خرید کم شده است بلکه اخیرا شاهد افزایش حجم فروش طلا و سکه‌های خانگی هم بودیم.

این فعال بازار طلا پیش‌بینی کرد: حالا به دلیل تشدید بیماری کرونا، جابه‌جایی دولت و روی کار آمدن رییس جمهور جدید در روز‌های آینده و همچنین نزدیک شدن به ماه محرم احتمالا بعد از بازگشایی بازار طلا هم شاهد کاهش بیشتر تقاضا برای طلا و سکه باشیم.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خواسته فعالان این صنف از رییس جمهور جدید هم اشاره کرد و افزود: صنعت طلا و جواهر کشور از ظرفیت بالایی برای صادرات و ارزآوری برخوردار است و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند، از رییس جمهور جدید انتظار داریم تا اقدامات لازم برای برداشتن موانع پیش روی صنعت طلا را انجام دهد.

بذرافشان با اشاره به حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا نیز خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به پیگیری اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا و نهایتا حذف این قانون تا شش ماه آینده، درصورت حمایت رییس جمهور جدید شاهد رونق تولید داخل و صادرات طلا خواهیم بود.

وی ادامه داد: از طرفی فعالان صنف طلا تا کنون به دلیل تحریم‌های موجود و افزایش قیمت ارز برای واردات ماشین‌آلات روز دنیا و مواد اولیه طلا با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌اند که در این راستا هم انتظار داریم دولت بعدی با حمایت از بخش تولید منجر به رونق دوباره بازار طلا شود.

بذرافشان در پایان با پیش‌بینی قیمت طلا در دولت بعدی تصریح کرد: باتوجه به ثبات چند ماهه بازار طلا، به عقیده من درصورت بروز هر اتفاق سیاسی و اقتصادی مثل تعیین تکلیف برجام و شروع به کار دولت سیزدهم، حداکثر نوسان کاهشی یا افزایشی قیمت طلا و سکه بین ۳ تا ۷درصد خواهد بود.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰

قیمت طلا

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: باتوجه به بهای اونس جهانی و نرخ ارز، امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۵۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۵۱هزار تومان رسیده است.

او اضافه کرد: همچنین قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار، سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۳۵۰هزار و حباب سکه هم با حدود ۸۰هزار تومان کاهش در نتیجه نبود تقاضا به ۲۵۰هزار تومان رسید؛ قیمت نیم سکه هم برای امروز پنج میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان اعلام شد.