قیمت دلار و قیمت یورو برای تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد.

ریزش شدید قیمت دلار | قیمت دلار کاهش یافت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار امروز با روزهای گذشته اندکی تغییر کرده است . قیمت دلار امروز در 2روز گذشته تحت تاثیر بازار جهانی دستخوش تغییرات شده است ، ولی مجددا قیمت دلار امروز دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید قیمت دلار امروز با روزهای دیگر چه تفاوتی خواهد کرد و چگونه خواهد شد. دیشب تغییر ارز بر قیمت دلار امروز تاثیر خود را گذاشت و همین مسئله موجب سردرگمی معامله گران شد.

در صرافی‌‌ها قیمت خرید دلار 25403 تومان و فروش آن 25730 تومان اعلام شد. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب 28380 و 28726 تومان است.

بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید 25436 تومان و قیمت دلار برای فروش 25691 تومان است.

همچنین قیمت یورو برای خرید 28357 تومان و قیمت یورو برای فروش 28642 تومان است.

دلار در بازار آزاد که روز گذشته را با نرخ ٢٨ هزار و ٨٠ تومان به پایان رساند، امروز با اندکی کاهش با قیمت ٢٨ هزار تومان آغاز به کار کرد و در مداری کاهشی مجددا وارد کانال ٢٧ هزار تومان شد، اما در ادامه دوباره روندی افزایشی در پیش گرفت، به‌گونه‌ای که در این لحظه از معاملات با نرخ ٢٨ هزار و ١٣٠ تومان معامله می‌شود.

قیمت دلار که طی هفته نوساناتی را میان دو کانال ٢٧ و ٢٨ هزار تومان تجربه کرد روز گذشته مجددا وارد کانال ٢٨ هزار تومان شد و با نرخ ٢٨ هزار و ٨٠ تومان به کار خود پایان داد. این اسکناس صبح آخرین روز معاملاتی هفته را  با اندکی کاهش با قیمت ٢٨ هزار تومان آغاز کرد، اما در ادامه با اندکی افزایش مجددا وارد کانال ٢٨ هزار تومان شد و در این لحظه معادل ٢٨ هزار و ١٣٠ تومان معامله می‌شود. 

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ٢۵٧ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۵۵٧ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ١۵۵ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۴٣٩ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز افزایشی در حدود ١٠٠ تومان را در قیمت خرید آن را نشان می‌دهد.

یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٢٩٩ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ٧١۴ تومان برای فروش قیمت خورده است. آخرین روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۴٢ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ٧۴۶ تومان برای فروش قیمت خورده بود که کاهشی نزدیک به ١۴٠ تومان را در قیمت خرید این اسکناس نشان می‌دهد. 

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۴٣١ تومان برای فروش و ۲۵هزار و ١٧٨ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز  گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ٢٩٧ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۴۵ تومان برای خرید قیمت خورده بود که با افزایشی در حدود  ١٣٠ تومان روبرو بوده است. 

یورو نیز در این صرافی،  ۲۸ هزار و ۶۵١ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ٣۶۶ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته با قیمت ٢٨ هزار و ۶۴٢ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ٣۵٧ تومان برای فروش اندکی افزایش قیمت به همراه داشته است.

افزایش قیمت دلار در سایه سیگنال مثبت!

با وجود اخبار مثبت در فضای روز گذشته بازار ارز تهران، قیمت دلار مجددا به سمت سطوح بالاتر در کانال ۲۸ هزار تومانی حرکت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در نشستی مطبوعاتی از امیدواری دولت این کشور نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای وین خبر داد. همچنین او گفت که در صورت برداشتن گام متقابل توسط دولت ایران، راه زیادی تا حصول توافق دوجانبه نمانده است.

وزیر امور خارجه این کشور نیز در حاشیه نشست خود با سناتور‌های سنا گفت: قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از ابتدا یک تصمیم استراتژیک اشتباه بود. حال اما معمای موجود در فضای بازار روز گذشته این است که با وجود سیگنال‌های مثبت در اخبار سیاسی منتشر شد، چرا شاخص ارزی در روندی افزایشی وارد کانال ۲۸ هزار تومانی شد؟

دیروز چهارشنبه هفتم اردیبهشت بازار ارز شاهد تحرکات افزایشی در نرخ اسکناس آمریکایی بود. قیمت دلار که در روز سه‌شنبه و در راستای افزایش تقاضای حاصله از کاهش قیمت سکه توانسته بود برای ساعاتی در سطوح قیمتی کانال ۲۸ هزار تومانی معامله شود، دیروز در پله نخست این کانال فعالیت خود را به پایان رساند.