ویزای تحصیلی ایتالیا در پارس رادین خاص ترین روش مهاجرت به ایتالیا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به کشوری که هشتمین قطب اقتصادی جهان می باشد،در صنعت مد و فشن پیشرو جهان است ،بزرگترین کمپانی های خودروهای لامبورگینی ، مازراتی ، فراری و ... را دارد، برای هر مهاجر هدف مندی جذاب و مهیج است. هزینه های پایین تحصیل در این کشور و وجود بورسیه استانی ایتالیا باعث می شود سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای داشتن یک تجربه عالی از زندگی و تحصیل در کشور خوش آب و هوای ایتالیا تصمیم به مهاجرت بگیرند.اگر جزء دسته افرادی هستید که می خواهید علاوه بر تحصیل در دانشگاه هایی با استانداردهای آموزشی عالی، یک زندگی مهیج داشته باشید، ایتالیا یک مقصد ایده آل برای شما می باشد. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می تواند به صورت دریافت ویزای دانش آموزی و یا ویزای دانشجویی در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری باشد.

مهاجرت تحصیلی ایتالیا به صورت دانش آموزی

یکی از مزیت های مهم مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای تحصیلی ورود شما که به اتحادیه اروپا می باشد.زمانی که شما با دریافت ویزای تحصیلی وارد اتحادیه اروپا میشوید یعنی امکان سفر به تمامی کشور های حوزه شنگن را دارید و این شانس بزرگی برای شماست که اقامت دائم خود را در هریک از کشور های اتحادیه اروپا بدست اوردید. دریافت ویزا دانش آموزی در اتحادیه اروپا امری دشوار می باشد. شما برای اینکه بتوانید به صورت دانش آموزی به کشور ایتالیا مهاجرت کنید می بایست بیشتر از ده سال سن داشته باشید این کشور برای مقطع پیش از دانشگاه به سختی ویزا صادر می کند.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی 3 یا 4 سال است. برای دریافت پذیرش تحصیلی در این مقطع ارائه گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات الزامی می باشد. برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی آزمون ورودی دارند که در این آزمون ها باید نمره قابل قبول کسب کنید. تحصیل در این مقطع بیشتر به زبان ایتالیایی است و تعداد رشته ها به زبان انگلیسی بسیار محدود می باشد .

**می توانید بهترین و جامع ترین مشاوره برای ویزای تحصیلی ایتالیا را در سایت پارس رادین داشته باشید**

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک لیسانس الزامی است. داشتن مدرک زبان در این مقطع بسیار حائز اهمیت است. چنانچه میخواهید به زبان ایتالیایی تحصیل کنید مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 و چنانچه به زبان انگلیسی قصد تحصیل دارید حداقل نمره آیلتس 6.5 الزامی می باشد. طول دوره کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا 2 سال می باشد. شما در پایان این دوره تحصیلی می بایست پایان نامه ارائه دهید. در حین تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در این مقطع  می توانید در دانشگاه های دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پذیرش دریافت کنید و انتقالی بگیرید. یک خبر بی نظیر برای شما این است که می توانید بورسیه استانی ایتالیا در این مقطع را به راحتی با ارائه مدارک شخصی به سازمان بورس دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در مقطع دکترا

تحصیل در این مقطع در کشور ایتالیا فقط به زبان ایتالیایی است و طول دوره آموزشی 3 تا 4 سال است و بستگی به پروژه تحقیقاتی شما دارد. مهارت شما در زبان برای این مقطع بسیار مهم می باشد.شما می بایست یک استاد راهنما پیدا کنید و برای انجام یک پروژه تحقیقاتی پذیرش بگیرید. در این مقطع نیز در پایان تحصیل خود باید به کمک استاد راهنما پروژه تحقیقاتی ارائه دهید.

2

هزینه تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا سالانه برای تحصیل دانشجویان داخلی و بین المللی در کشور خود یارانه های تحصیلی در نظر میگیرد تا تحصیل در این کشور را برای متقاضیان آسان کند .شهریه دانشگاه ها در کشور ایتالیا بین 200 تا 5000 یورو در سال است، و بستگی به دانشگاه ،شهر و رشته انتخابی شما دارد. معمولا دانشجویان در موارد استثنا برای رشته های جدید و مدرن مانند مدیریت 5000 یورو شهریه می پردازند. هزینه زندگی در کشور ایتالیا نیز بستگی به سبک زندگی شما و شهری که انتخاب می کنید دارد . هزینه زندگی ماهیانه در کشور ایتالیا به طور میانگین 550 یورو برآورد شده است. هزینه اجره مسکن نیز بستگی به مسکن انتخابی شما دارد اجاره یک واحد مستقل در یک منطقه متوسط دانشجویی حدود 250 یورو است. اما در کشور ایتالیا پانسیون هایی با اتاق های یک تخته و دو تخته با سرویس های جانبی مشترک و مستقل وجود دارد و اجاره ماهانه آن 340 یورو است که این مبلغ بین دو دانشجو تقسیم شده و شما به هزینه کمتری نیاز دارید، در صورتی که در خوابگاه های دانشجویی کشور ایتالیا ساکن شوید برای شما بسیار مقرون به صرفه می شود.

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

شما از طریق تحصیل در ایتالیا می توانید اقامت دائم کشور ایتالیا را دریافت کنید. راه های دیگر دریافت اقامت دائم ایتالیا:  از طریق پیدا کردن شغل مناسب، تحصیل در مقاطع بالاتر ، ازدواج و سرمایه گذاری می باشد. لازم به ذکر است کسانی که در ایتالیا تحصیل کرده اند به راحتی می توانند به آمریکا و کانادا مهاجرت کنند. ویزای اقامتی کوتاه مدت شما پس از پایان تحصیلاتان در ایتالیا به مدت یکسال تمدید می شود در طول این یکسال شما می بایست شغل مناسب پیدا کنید و ویزای شما به ویزا کار تبدیل شود و پس از پنج سال میتوانید اقامت دائم ایتالیا، چهارده سال میتوانید پاسپورت ایتالیا را دریافت کنید.

3

کلام آخر

مهاجرت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تجربه زندگی با کیفیت و ایده آل از لحاظ امکانات رفاهی، استانداردهای بالای آموزشی ، امنیت شغلی پس از تحصیل و برخورداری از حقوق اجتماعی و سیاسی، متقاضیان زیادی دارد که تا حدودی امر مهاجرت را مشکل کرده است.دریافت مشاوره مهاجرت ایتالیا به شما کمک می کند که بهترین راه را متناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید. هریک از شما برای مهاجرت به کشورهای اروپایی شرایط مخصوص به خود را دارید که تشخیص بهترین راه ممکن برای مهاجرت را باید به عهده یک متخصص در این زمینه بگذارید. خوشبختانه مجموعه پارس رادین با تلاش صادقانه در سال های اخیر توانسته است با نهایت دقت بهترین مشاوره ها را در امر مهاجرت به شما عزیزان ارائه دهد و برای بسیاری از متقاضیان بورسیه استانی ایتالیا را دریافت کند تا انها بتوانند، با خیالی آسوده از بابت هزینه های تحصیل که دغدغه بسیاری از ایرانیان است تحصیل کنند و سپس در کشورهای پیشرفته مانند آلمان و سوئد ویزای کاری دریافت کرده و طعم زندگی پیشرفته با جایگاه اجتماعی خوب را بچشند. با مشاورین متخصص در امور مهاجرتی در پارس رادین تماس بگیرید تا بهترین راه را به شما پیشنهاد دهند.