دوباره موعد تقابل با ساسولو رسیده؛ دیداری که در بسیاری از فصول برای میلان مهم و تاثیرگذار بوده است.

هراس میلان از تکرار تاریخ دوباره تقابل با حریف نباز!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی این هفته میلان مقابل آتالانتا به این معنی است که تیم استفانو پیولی فقط باید یک امتیاز در بازی هفته پایانی خود برابر ساسولو کسب کند تا اولین قهرمانی خود در لیگ در یک‌دهه اخیر را جشن بگیرد. اما مسابقه برابر ساسولو در سال‌های اخیر نقشی کلیدی در اتفاقات مهم در باشگاه میلان داشته و دوباره سرنوشت روسونری به این تیم بازیکن‌ساز گره خورده است. در ژانویه 2014 به نظر می‌رسید دوران حضور مکس آلگری روی نیمکت میلان که رو به پایان است. او در تاریخ 31 دسامبر در مصاحبه با نشریه گاتزتا دلااسپورت مدعی شد که در تابستان سال بعد روسونری ترک خواهد کرد، اما این اتفاق در تاریخ 13 ژانویه رخ داد.

یک روز قبل، میلان با نتیجه 4-3 از ساسولو رده هفدهمی شکست خورد و در رده یازدهم جدول باقی ماند. دومنیکو براردی، بازیکن جوان آن مقطع ساسولو و ستاره فعلی این تیم چهار بار موفق به گلزنی شده و باعث شد کلارنس سیدورف به جای آلگری هدایت روسونری را بر عهده بگیرد.

6 سال بعد، تقابل با ساسولو دوباره برای میلان نقش مهمی پیدا کرد. در فصل 2019-20، شروع ضعیف مارکو جیامپائولو باعث شد تا استفانو پیولی به سرعت جایگزین او شود، اما هواداران در مورد این انتصاب اطمینان چندانی نداشتند. به نظر می‌رسید گزینه مورد نظر آنها رالف رنگنیک باشد، اما در نهایت مدیران میلان به پیولی اعتماد کردند.

در تاریخ 21 ژوئن، میلان به پیروزی 2-1 خارج از خانه مقابل ساسولو دست یافت و همان شب، باشگاه میلان اعلام کرد که قرارداد پیولی برای دو سال تمدید شده است. در هر دو مقطع، دوره جدیدی برای باشگاه میلان آغاز شد و حالا آنها در آستانه شروع دیگری هستند؛ بازگشت به اوج و قهرمانی در لیگ ایتالیا.