پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمپانی فرانسوی رنو در چند دهه اخیر تمرکز خود را بر ساخت خودروهای لوکس و نیمه لوکس قرار داده است. یکی از خودروهای شاسی بلند پرفروش این کمپانی رنو کولیوس نام دارد. این خاندان که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد، نظر بسیاری از کارشناسان و خریداران را به خود جلب کرد. از آنجایی که این خودرو با امکانات ویژه و طراحی منحصر به فرد برای چندین سال در لیست خودروهای پرفروش کمپانی رنو قرار داشت، این کمپانی تصمیم به ساخت نسل دوم آن گرفت. نسل دوم این خودرو که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، حاصل همکاری شرکت رنو و نیسان بود. جالب است بدانید که خودروی رنو کولیوس ۲۰۱۸ بر روی پلتفرم خودروی نیسان ایکس تریل طراحی شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل مهم خرید کولیوس 2018 بپردازیم.

مشخصات فنی کولیوس 2018

پیش از تصمیم برای خرید کولیوس 2018 بهتر است با مشخصات فنی آن آشنا شوید. این خودرو دارای یک موتور پرقدرت با توان ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر است. شتاب این خودرو ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. محور محرکه این خودرو نیز دو دیفرانسیل سه حالته می‌باشد. موتور خودرو دارای ۴ سیلندر و حجم ۲.۵ لیتر است. شاسی یکپارچه، بدنه شاسی بلند متوسط و وزن ۱۶۰۷ کیلوگرم از سایر ویژگی‌های این خودرو است. اما در پاسخ به این سؤال که چرا خودروی کولیوس ۲۰۱۸ را انتخاب کنیم، باید گفت که این خودرو دارای مجموعه‌ای از امکانات و ویژگی‌های خاص است که آن را از سایر خودروهای هم رده متمایز کرده است. در ادامه مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند خریداران به سمت خرید کولیوس 2018 سوق داده شوند را معرفی می‌کنیم.

1) امکانات رفاهی متعدد

خودروی رنو کولیوس ۲۰۱۸ یک پکیج کامل از ویژگی‌های غافلگیرکننده است. در این خودرو امکانات نسبتاً عمومی که در خودروهای مشابه نیز دیده می‌شوند، تعبیه شده است. امکاناتی مانند کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، سنسور باران، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، دی لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی، دکمه‌های کنترلی، فرمان حساس به سرعت و بسیاری موارد دیگر.

اما علاوه بر این‌ها کمپانی رنو از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای تأمین رفاه راننده و سرنشینان در خودروی کولیوس بهره گرفته است. در داخل خودرو احتمالاً اولین چیزی که جلب توجه می‌کند و تبلت ۸.۷ اینچی است. با استفاده از این تبلت می‌توان سیستم صوتی و تصویری، بلوتوث و سیستم‌های کمکی راننده را به سادگی کنترل کرد. علاوه بر این می‌توان تنها با فشار دادن کلید راه دور یا قرار دادن پا زیر سپر عقب، درب صندوق عقب را باز کرده و از فضای جادار صندوق عقب استفاده کرد. همچنین خودروی کولیوس ۲۰۱۸ به سیستم پارک اتوماتیک نیز مجهز است. کافی است که یک دکمه فشرده شود تا خودرو به صورت اتوماتیک پارک شود.

فضای داخل کابین نیز به صورت آکوستیک طراحی شده است تا لذت استفاده از سیستم صوتی Bose به بالاترین میزان خود برسد. علاوه بر این فرض کنید که در صندوق عقب به فضای بیشتری برای قرار دادن وسیله‌ها نیاز داشته باشید. در این حالت صندلی‌های عقب که به صورت تاشو طراحی شده‌اند به کمک شما می‌آیند تا فضای بیشتری در صندوق عقب برای خود ایجاد کنید. با این تفاسیر می‌توان گفت که کمپانی رنو تمامی نیازهای راننده و سرنشینان را به خوبی شناسایی کرده و راه‌حل‌های مناسب برای رفع آن‌ها را نیز ارائه کرده است. به همین دلیل است که ۲۰۱۸ یک خودروی تمام عیار برای همه سلیقه‌ها محسوب می‌شود.

2) رنگ‌بندی ویژه

خودروی کولیوس ۲۰۱۸ برخلاف بسیاری از خودروهای مشابه دارای رنگ‌بندی متنوع و جذابی است. اگر قصد خرید کولیوس 2018 را داشته باشید رنگ‌هایی مانند سفید کیهانی، مشکی متالیک، آبی متالیک، خاکستری، قهوه‌ای کهکشانی، نقره‌ای روشن و بژ متالیک  از گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود.

3) طراحی ظاهری جذاب

در مورد ظاهر خودروی رنو کولیوس باید گفت که شباهت زیادی بین این خودرو و خودروی تلیسمان وجود دارد. البته از آنجایی که کولیوس اولین تجربه کمپانی رنو در ساخت خودروهای شاسی بلند محسوب می شده است، طبیعی است که تلاش شده تا در طراحی ظاهری آن از خودروهای موفق قبلی مانند تلیسمان بهره گرفته شود. کولیوس ظاهری بسیار مدرن و اسپرت و ته چهره‌ای خشن دارد. چراغ‌های جلویی به صورت کشیده طراحی شده‌اند و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی نیز به جذابیت این خودرو افزوده‌اند. در طراحی نمای بغل و همچنین کاپوت این خودرو تلاش شده که از خطوط و المان‌های اضافی دوری شود تا ظاهری نسبتاً آرام و موقر به خودرو داده شود.

4) طراحی کابین حرفه‌ای

اما در مورد طراحی داخل کابین باید گفت که کولیوس ۲۰۱۸ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. عایق‌بندی باکیفیت کابین خودرو باعث شده که به هیچ عنوان صدای محیط بیرون و همچنین صدای موتور به داخل کابین راه پیدا نکند. علاوه بر این استفاده از چراغ‌های ال ای دی رنگی در داخل خودرو نیز نورپردازی ویژه‌ای به آن بخشیده است. صندلی‌های چرمی در کنار متریال باکیفیت در ساختن درها و داشبورد هم از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی رنو کولیوس است.

به‌طورکلی باید گفت که خرید کولیوس 2018 یک تجربه بی‌نظیر است که طیف گسترده‌ای از امکانات روز دنیا را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بنابراین موفقیت این خودرو نه تنها بی دلیل نیست؛ بلکه تجربه و تلاش دو کمپانی بزرگ خودروسازی به نام‌های رنو و نیسان در پشت آن قرار دارد.

خرید کولیوس 2018

حال اگر تصمیم خود را برای خرید کولیوس 2018 به‌طورجدی گرفته‌اید توصیه می‌کنیم برای خرید سری به نمایشگاه خودرو همراه مکانیک بزنید. این نمایشگاه که اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده در سطح کشور است، دارای مزایای فراوان و متعددی برای خریداران و فروشنده‌ها خواهد بود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشاوره رایگان انتخاب خودرو بر حسب نیاز و بودجه مشتری
  • خرید خودرو با گزارش کارشناسی مکتوب
  • ارزیابی و تعیین قیمت منصفانه خودروها
  • مقایسه دقیق گزارش کارشناسی خودروهای مختلف
  • ضمانت پرداخت خسارت تا 7 روز
  • امکان تنظیم قرارداد توسط مشاور حقوقی همراه مکانیک
  • عدم اتلاف زمان برای جستجو بین سایت‌های مختلف

برای مشاهده خودروهای موجود در این نمایشگاه کافی است نام همراه مکانیک را در گوگل جستجو کنید، وارد سایت شوید و از منوی بالای سایت، گزینه خرید خودرو را انتخاب کنید.

- پایان خبر