رئیس مجلس به احنمال کاندیداتوری خود از حوزه انتخابیه قم برای انتخابات مجلس واکنش نشان داد.

لاریجانی: هنوز درباره حضور در انتخابات مجلس و اینکه از قم کاندیدا شوم، تصمیم نگرفته‌ام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، در پاسخ به سئوالی درباره اینکه گفته می شود ظاهراً شما قرار است از قم برای انتخابات مجلس کاندیدا نشوید؟ گفت: بنده هنوز درباره اینکه کاندیدا انتخابات مجلس و یا اینکه از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شوم تصمیم نگرفته‌ام این ظاهراً که شما می‌گوید از کجا می‌دانید؟

وی درباره اینکه در انتخابات مجلس با کدام جریان سیاسی تعامل و ائتلاف خواهد کرد،گفت: هنوز درباره حضور در انتخابات تصمیم نگرفته‌ام که این موضوعات مطرح باشد.

 

محمدتقی رهبر: روزی نیست که اصولگرایان با خودشان تنش نداشته باشند

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با نقد اظهارات دبیرکل این جامعه مبنی بر این که این تشکیلات روحانی حضور رسمی در شورای راهبردی وحدت اصولگرایان برای شرکت در انتخابات مجلس ندارد به کاوش گفت: خود آقای پورمحمدی پاسخ بدهند که چرا می‌گویند ما حضور رسمی و میدانی در سازوکار انتخاباتی مجلس نداریم. من معتقدم بالأخره جامعه روحانیت مبارز باید نقش خودش را ایفا کند. عقیده شخصی بنده این است که جامعه روحانیت مبارز می‌تواند در موارد و مصادیق و تعیین کاندیداها یا ارزیابی آنها نقش موثر و سازنده داشته باشند.

محمدتقی رهبر در پاسخ به این سوال که آیا پایگاه رأی 16.5 میلیونی مجموعه جمنا پست سر آقای رئیسی باعث می‌شود تا جریانات قدیمی‌تر اصولگرا همچون طیف جامعه روحانیت مبارز و تشکیلات علی لاریجانی نادیده گرفته شوند، گفت: ما روزی نیست که خودمان با خودمان تنش نداشته باشیم. این تنش سهم مهلک است یعنی اگر خود اصولگرایان و گروه‌های اصولگرایی بخواهند من و تویی کنند، همان بلا سرشان می‌آید که در گذشته سرشان آمد. امروز انسجام بین گروه‌های اصولگرا –بدون این که بخواهیم با دیگران دعوا و تنش داشته باشیم- ضروری است. ما باید من و تویی را کنار بگذاریم و برای انقلاب و پاسخ دادن به ندای رهبری و ناامید کردن دشمن و امیدوار سخن امت همه با هم کار کنیم وگرنه عجالتا آنچنان که قرآن می‌گوید «با هم اختلاف نکنید وگرنه شوکت‌تان به باد می‌رود و دشمن سوءاستفاده خودش را می‌کند.»

رهبر همچنین در پاسخ به این سوال که چرا آْقای پورمحمدی حضور سابق حجت‌الاسلام رئیسی در شورای وحدت اصولگرایان و حجت‌الاسلام تقوی را غیررسمی اعلام کرده است، افزود: ما نمی‌شود در آب برویم و لباس‌هایمان خیس نشود. ما چه بگوییم رسمی و چه بگوییم غیررسمی، به هر حال جامعه روحانیت مبارز یک رکن است. رکن نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. آقای رئیسی که به قوه قضاییه رفتند ولی ما انتخابات مجلس و بعدش ریاست‌جمهوری را پیش رو داریم. این خیلی مهم است.

این نماینده پیشین مجلس تأکید کرد: خود آقای پورمحمدی باید درباره این صحبت‌هایشان توضیح دهند ولی آنچه من برداشت می‌کنم این است که جامعتین باید نقش هدایت غیرمستقیم داشته باشند. ما مستقیم نمی‌گوییم که فلان افراد وکیل ما در مجلس هستند ولی تلاش می‌کنیم با همدلی گروه‌های اصولگرا به یک انسجام و وحدت برسیم. نقش جامعه روحانیت برای اصولگرایان نقش ولایت است.

رهبر با بیان این که جامعتین شناخته شده و دلسوز هستند و سابقه تاریخی در قبل و بعد از انقلاب دارند، تأکید کرد: الآن جامعه روحانیت در تلاش است وحدت و انسجام بین اصولگرایان محقق شود؛ حالا ان شاءالله بلکه بشود! واگر چنین شود لازم نیست خود جامعه روحانیت مبارز مستقیم وارد میدان شود یا رسما نماینده معرفی کند ولی با همدلی گروه‌ها نقطه‌نظرهای خودش را منعکس می‌کند. منظور آقای پورمحمدی این است که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش پدر معنوی برای اصولگرایان دارند. انتظار این است که جامعه روحانیت در این عرصه فعال حضور داشته باشد، ولو در همان نقش هدایت‌گری و راهنمایی.

او با بیان این که جامعه روحانیت مبارز نقش پشتیبانی دارد، تصریح کرد: جامعتین به‌عنوان 2نهاد حاضر در صحنه همدلی و همفکری دارند و ممکن است روی افراد و ویژگی‌های کاندیداها نیز نظر بدهند. ما باید حضور داشته باشیم، روی افراد و شناخت آنها سرمایه‌گذاری کنیم.